معامله گران سکه به عنوان بازیگران باهوش بازار شناخته می شوند. در این شرایط،‌ برای برخی از معامله گران بازار حباب سکه معنای مشخصی دارد. در واقع،‌ حباب نزدیک به ۹ درصد،‌ برای برخی تماشاگران بازار به معنای آن است که سکه بازان نسبت به رشد قیمت دلار خوشبین هستند. با این حال، در شرایط حباب سنگین، قرار گرفتن در موقعیت خرید در بازار سکه پرریسک است. 

photo_۲۰۲۲-۰۵-۱۵_۰۹-۳۲-۴۶

فرض کنید در شرایط کنونی با توجه به قیمت دلار و اونس طلا،‌ ارزش ذاتی سکه حدود ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است ولی عده ای از بازیگران بازار حاضر هستند که فلز گران بهای داخلی را بالای مرز ۱۴ میلیون تومان خریداری کنند. این اتفاق می تواند دسته ای از معامله گران را در شرایط هیجانی قرار دهد و به سرعت در موقعیت خرید قرار بگیرند. آن ها تصور می کنند  که وقتی عده ای حاضر هستند که سکه را یک میلیون تومان بالاتر از ارزش ذاتی خریداری کنند، حتما خبری از افزایش احتمالی بیشتر قیمت دارند. با این حال،‌ کافی است که در این وضعیت، دلار در موقعیت نزولی قرار بگیرد یا روند صعودی اش کند شود. این اتفاق سکه را به سرعت در سرازیری قرار می دهد و می تواند عده زیادی را دچار ضرر سنگین کند. 

البته دیشب در بازار پشت خطی سکه روند صعودی داشت و به بالای مرز ۱۴میلیون تومانی برگشت. این اتفاق می تواند زمینه ساز ادامه قدرت نمایی افزایشی ها در روز جاری شود.  

photo_۲۰۲۲-۰۵-۱۵_۰۹-۳۲-۴۴