افزایش ارزش ذاتی هم زمان با کاهش حباب به معامله گران حرفه ای بازار علامت می دهد که شرایط از لحاظ بنیادی برای خرید در وضعیت بهتری قرار گرفته است.

با این حال، مساله بزرگ بازار سکه این است که بیشتر از هر متغیری تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار قرار دارد و در صورتی که در روز جاری اسکناس آمریکایی به روند افزایشی خود ادامه ندهد، سکه امامی نیز از وضعیت صعودی خارج خواهد شد.

فلز گران بهای داخلی دیشب در بازار پشت خطی تا حدی روند افزایشی داشت و حتی توانست وارد محدوده 13 میلیون و 800 هزار تومان شود. از این جهت کمی افزایشی ها امیدوارند که سکه امروز را نیز با رشد قیمت آغاز کند. با این حال در صورتی که در روز جاری دلار به بالای خط 30 هزار تومان نرود، فلز گران بهای داخلی نیز کار دشواری برای رشد قیمت دارد.

از نگاه فعالان، سکه برای رشد معنادار قیمت نیاز دارد که حداقل دلار به بالای مرز 32 هزار تومان برود و بدون این اتفاق، فلز گران بهای داخلی کار راحتی برای شکست مقاومت های بعدی نخواهد داشت. بالاترین قیمت تاریخ سکه 16 میلیون و 400 هزار تومان بوده است و بازار برای رسیدن به آن نیاز دارد که بالای دو ملییون و 500 هزار تومان راه پیمایی کند.