به گزارش اکوایران، دو عامل اصلی تا اینجا توانستند رالی صعودی طلا را رقم بزنند. موضوع اول تورم بی سابقه در دهه های اخیر در اقتصادهای بزرگ جهان از جمله آمریکا بود. تورم نقطه به نقطه سالانه اکنون به 7.5 درصد رسیده است. نکته جالب آنجاست که تحلیل گران اقتصادی اعلام کرده اند که اگر تورم کنونی با مترهای دهه 80 میلادی اندازه گیری بشود سطح تورم 15 درصد محاسبه می شود. برخی معتقدند فدرال رزرو نیز کنترل اوضاع را از دست داده است و در مخمصه بدی قرار دارد. از طرفی افزایش شدید نرخ بهره سیگنال بدی برای بازارها است. نکته آنجا جالب می شود که افزایش تقاضا برای سوخت نیز قیمت آن را افزایش داده است.

دومین بال پرواز طلا به سوی مرز 1900 دلاری تنش ادامه دار اوکراین است، موضوعی که به نظر در حال خطرناک شدن است. جو بایدن اعلام کرده است که تحرک های نظامی روسیه نشان می دهد، پوتین تصمیم خود برای حمله به اوکراین را گرفته است. در صورت وقوع جنگ طلا مرزهای جدید قیمتی را به احتمال زیاد فتح خواهد کرد.

این دو اتفاق موضوعاتی نیستند که به زودی حل شوند. همین امر سبب شده است تا همچنان نگاه تحلیل گران و سرمایه گذاران نسبت به آینده قیمتی کوتاه مدت طلا صعودی باشد. موضوعی که نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نیز آن را نشان میداد. 72 درصد از تحلیل گران و 65 درصد از سرمایه گذاران خرد بر این باور بودند که قیمت طلا در هفته آینده هم افزایش خواهد یافت.