رضا جدیدی تحلیل‌گر بازار رمزارزها در برنامه کیوتاک پاسخ داد:

همانطور که مطلع هستید فردا ۱۵ دسامبر جلسه فدرال رزرو با موضوعاتی نظیر تیپرینگ، نرخ بهره، تورم ومسائل این چنینی برگزار خواهد شد، به صورت کلی بازارهای مالی و اقتصادی دنیا این را نشان داده‌اند که از تصمیمات فدرال رزرو آمریکا کاملا تاثیر می‌پذیرند.

با توجه به پاندمی کوید ۱۹، دولت آمریکا برای جلوگیری از عواقب احتمالی که ممکن بود به  بحران اقتصادی در این کشور ختم شود، یک آسان گیری اقتصادی را انجام داد که ما، تحت عنوان تیپرینگ از آن یاد می‌کنیم. طبیعتا وقتی سیاست پولی و مالی دولت آمریکا یک سیاست انبساطی شد به تبع آن تورم افزایش پیدا کرد. در حال حاضر ما شاهد یک تورم حدودا ۶.۸ درصدی در آمریکا هستیم و نمی‌شود گفت که تابه حال آمریکا این نرخ بهره و حتی بیشتر از آن را تجربه نکرده است اما این نرخ، عددی است که در حدود ۳۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

به نظر من در جلسه فردا قطعا تصمیماتی مبنی بر پیش گرفتن سیاست های انقباضی گرفته می‌شود. حال اینکه چقدر تاثیر گذار است بستگی به نوع تصمیمات دارد که آیا فقط فرآیند تیپرینگ انجام می‌دهند یا افزایش نرخ بهره را هم دارند که در این صورت بازارهای مالی و بخصوص بازار کریپتوکارنسی ها که یک بازار پر ریسک محسوب می‌شود تاثیرات زیادی را پذیرا خواهند بود.

بیت‌ کوین هم به عنوان لیدر بازار کریپتوکارنسی‌ در صورتی که این تصمیمات اتخاذ شود احتمالا نزولی خواهد بود. چه بسا ممکن است اخبار منفی دیگری مانند ویروس اومیکرون هم به ماجرا اضافه شود و همه اینها دست به دست هم دهند تا همچنان بازار کریپتو نزولی باشد.

به صورت کلی چیزی که ممکن است فدرال رزرو را منصرف کند از این تصمیمات یا با شدت کمتری بخواهد انجامش دهد، گسترش ویروس omicron خواهد بود که شاید مانع از این تصمیمات شود.