به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصانیوز ، بزرگ ترین ارز بازار ارزهای دیجیتال امروز با افزایش قیمت 2.5 درصدی به حدود قیمت 22200 دلار رسیده است. بیت کوین در مقیاس هفتگی نیز 12 درصد رشد کرده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 44 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 425 میلیارد دلار است. ارزش معاملات بالای بیت کوین نشان می دهد خریداران زیادی وارد بازار شده اند و حتی با وجود رشد قیمت، حاضرند آن را در نرخ های بالا نیز خریداری کنند.

بیت کوین که اخیرا تا نرخ کمتر از 19 هزار دلار نیز افت کرده بود، طی چند روز گذشته توانسته بازدهی خوبی به خریداران بدهد. از طرفی در جریان معاملاتی که منجر به همین رشد شده، تحرکاتی از سوی نهنگ های بازار رخ داده که فعالان بازار امیدوار به یک رشد جدید شده اند.

افت نیم درصدی اتریوم

برخلاف بیت کوین، اتریوم امروز حدود نیم درصد کاهش قیمت داشته. اتریوم معمولا در ریزش ها و جهش های بازار، چابک تر از بیت کوین عمل می کند و درصد نوسانات آن بیشتر است. اما این بار برخلاف دفعات گذشته عمل کرده و حتی مسیری در خلاف جهت حرکت بیت کوین داشته است.

اتریوم در حال حاضر با افت نیم درصدی در حدود قیمت 1750 دلار معامله می شود. ارزش معاملات آن طی شبانه روز گذشته 15 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 214 میلیارد دلار است.

سقوط 16 درصدی ترا کلاسیک

آلت کوین ها امروز اکثرا وضعیت خوبی دارند. البته تعدادی از آن ها هم منفی هستند که تعداد منفی ها خیلی کم نیست، اما در هر صورت کمتر از تعداد نمادهای مثبت است.

در فهرست نمادهای مثبت، ایپ کوین با رشد 8 درصدی بهترین بازدهی روزانه را دارد. نیر پروتکل هم 7 درصد افزایش قیمت داشته. کوانت با رشد 6 درصدی در رده بعدی قرار دارد. سایر آلت کوین های مثبت، رشدی کمتر از 5 درصد داشته اند.

اما در فهرست نمادهای منفی، ترا کلاسیک با افت 15 درصدی بیشترین ریزش قیمت را ثبت کرده، هرچند که این نماد در مقیاس هفتگی همچنان رشد 35 درصدی را نمایش می دهد.

به جز ترا کلاسیک، مابقی نمادهای منفی افت سنگینی نداشته اند. چیلیز با افت 4.5 درصدی در رده دوم بیشترین ریزش امروز است و مابقی ارزهای منفی، افتی کمتر از دو درصد دارند.

بهبود دامیننس بیت کوین

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با رشد یک درصدی به 1.07 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم 18 درصد رشد کرده و به عدد 81 میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای 5 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 74 میلیارد دلار بوده است.

دامیننس بیت کوین که نشان دهنده ارزش بیت کوین در مقابل سایر ارزهای دیجیتال است، امروز با نیم درصد رشد به عدد 39.7 درصد رسیده و بهبود داشته است. دامیننس بیت کوین چند روز قبل تا کمتر از 39 درصد رسیده بود که یکی از کمتری عددها در چند ماه گذشته است.