به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ؛ در حال حاضر افت قیمت بیت کوین کمتر از یک درصد است و در محدود 19800 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی بیت کوین هم به منفی 6.5 درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته 27 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 379 میلیارد دلار است.

با ورود ارزهای دیجیتال به یک روند نزولی جدید، برخی از آدرس هایی که سال ها بیت کوین خود را نگه داشته بودند نیز در حال عرضه بیت کوین خود هستند. امروز اعلام شد که دیروز بیش از 5 هزار بیت کوین با طول عمر 7 الی 10 سال، خرج شده اند. البته این بیت کوین ها به صرافی ها فرستاده نشده اند و دقیقا مشخص نشده که چه تاثیری بر قیمت بازار می گذارند، اما به گفته کارشناسان نتیجه این جابجایی ها هرچه باشد، آغاز یک روند صعودی نیست.

اتریوم سه برابر بیت کوین افت کرد

اتریوم امروز حدود 2.5 درصد افت کرده که از نظر درصدی، حدودا سه برابر بیت کوین کاهش قیمت داشته است. در مقیاس هفتگی، اتریوم 7 درصد افت را نمایش می دهد. در حال حاضر این آلت کوین با نرخ حدود 1450 دلار معامله می شود.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته 14 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 177 میلیارد دلار است.

همان طور که تحلیلگران تکنیکال پیش بینی کرده بودند، قیمت اتریوم تا نرخ 1440 دلار کاهش یافت که البته 10 دلار کمتر از این رقم هم معامله شد اما در حال حاضر کمی به بالا برگشته و فروشندگان در شکستن حمایت 1440 دلار موفق نبوده اند.

سقوط 10 درصدی آوالانچ

اکثر آلت کوین ها امروز افت قیمت دارند. در میان منفی ها، آوالانچ با سقوط 10 درصدی، بیشترین زیان را به خریداران روز گذشته وارد کرده و چیلیز هم 9 درصد کاهش قیمت را روی تابلو معاملات نمایش می دهد. اتم و اتریوم کلاسیک نیز به ترتیب 6 و 5 درصد افت کرده اند و مابقی آلت کوین های منفی افتی کمتر از 5 درصد دارند.

در میان نمادهای مثبت، کوانت و لایت کوین با رشد 2 درصدی، بیشترین بازدهی را به سرمایه گذاران داده اند. اینترنت کامپیوتر و لئو هم بین 1 الی 2 درصد رشد کرده اند و مابقی نمادهای مثبت، کمتر از یک درصد رشد داشته اند.

در مقیاس هفتگی چیلیز با رشد 9 درصدی، لئو با رشد 3 درصدی، لایت کوین و اتم با رشد 2 درصدی و اینترنت کامپیوتر با رشد نیم درصدی تنها نمادهای مثبت هستند. مابقی ارزها افت قیمت داشته اند که آوالانچ با افت 19 درصدی بیشترین کاهش قیمت را دارد.

ارزش بازار به 954 میلیارد دلار رسید

 ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 1.2 درصدی به 954 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات اما 23 درصد رشد داشته و هم اکنون 66 میلیارد دلار است.

ارزش معاملات دیفای 4 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 61 میلیارد دلار بوده است.