به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ؛ امروز بیت کوین مجددا افت کرد. هم اکنون نرخ این ارز دیجیتال حدود 22400 دلار است و نسبت به دیروز بیش از 6 درصد افت کرده. اما افت بیت کوین در صبح امروز بسیار بیشتر از این بود و قیمت تا حدود 21000 دلار هم پایین رفت. بازدهی هفتگی بیت کوین به منفی 24 درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین به 68 میلیارد دلار رسیده و ارزش بازار آن هم عدد 428 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

امروز شاخص ترس و طمع بیت کوین به عدد 8 رسید که نشان دهنده ترس شدید در بازار است. کمتر پیش می آید شاخص ترس و طمع به اعداد تک رقمی برسد اما وضعیت اخیر بازار ارزهای دیجیتال باعث شده این شاخص به عدد 8 برسد.

قیمت اتریوم به 1200 دلار رسید

اتریوم در حالی که در مقیاس هفتگی با افت 31 درصدی مواجه شده، هم اکنون در حوالی قیمت 1200 دلار معامله می شود. قیمت این ارز نسبت به دیروز حدود یک درصد کاهش یافته که البته صبح امروز تا کمتر از 1100 دلار نیز پایین رفته بود.

اتریوم در 24 ساعت گذشته 42 میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن هم 146 میلیارد دلار است.

فعلا فروشندگان یک بار تلاش خود را برای شکستن حمایت 1200 دلاری اتریوم انجام داده اند که موفقیت آن ها پایدار نبوده و قیمت به بالای 1200 دلار بازگشته است. اما درصورتی که نرخ برای مدت طولانی تر در حدود 1100 دلار تثبیت شود، احتمالا یک فشار فروش دیگر در بازار ایجاد خواهد شد.

مسیر آلت کوین ها از بیت کوین جدا شد

بسیاری از آلت کوین ها امروز مسیر خود را از بیت کوین جدا کرده اند. برخلاف دیروز که همه آلت کوین های موجود در فهرست 50 ارز برتر بازار منفی بودند و با کاهش قیمت زیادی مواجه شدند، امروز تعدادی از آن ها رشد کرده اند که رشدهای چشمگیری هم در برخی از آن ها مشاهده می شود.

امروز هلیوم با رشد 30 درصدی بهترین عملکرد را در فهرست 50 ارز برتر بازار داشته و پس از آن تتا نتورک با رشد 18 درصدی قرار دارد. Bitcoin SV با رشد 17 درصدی، الروند با رشد 15 درصدی و چین لینک با رشد 13 درصدی دیگر نمادهای مثبت امروز هستند که رشد آن ها دو رقمی بوده است.

در میان نمادهای منفی هم مونرو با افت 11 درصدی بدترین عملکرد را داشته است.

افت 2.5 درصدی ارزش بازار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال که از دیروز به کمتر از یک تریلیون دلار رسیده، امروز با 2.5 درصد کاهش در عدد 946 میلیارد دلار است.

البته با توجه به افت بیش از 6 درصدی بیت کوین، ارزش بازار باید بیش از این ها کاهش می یافت اما به دلیل اینکه برخی از آلت کوین ها رشد خوبی داشته اند، ارزش بازار تنها 2.5 درصد افت کرده است.

ارزش معاملات اما امروز افزایش بوده و با رشد 15 درصدی به 146 میلیارد دلار رسیده است. 9 میلیارد دلار معامله در دیفای و 129 میلیارد دلار معامله در استیبل کوین ها انجام شده است.