به گزارش اکوایران، معاملات اتریوم در روز جمعه و شنبه مورد توجه قرارگرفت. شیب کاهشی قیمت ها در اتریوم در این دو روز تند تر از بیت کوین بود و اتریوم از نزدیکی دو هزار دلار تا ۱۷۲۳ دلار کاهش یافت. یاهو فاینانس علت سقوط قیمتی اتریوم را در چند مورد توضیح داده است. کاهش استفاده از رمزارزهای دیفای یکی از دلایل روند کاهشی اتریوم است که موجب تضعیف اتریوم می‌شود. حجم معاملات دیفای به ۴.۶۸ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است که نشان می دهد با این حجم معاملات هنوز نمی‌توان چشم انداز مثبتی برای این بازار متصور بود.

فروپاشی قیمتی سهام های- تک بر قیمت اتریوم اثر گذاشته است. شاخص نزدک در روز ۲۴ می حدود ۲.۵ درصد کاهش یافت که بر تعدیل قیمتی اتریوم اثر گذاشت و سقوط چهل درصدی ارزش SNAP که پلتفرم حوزه رسانه های اجتماعی است منجر به تشدید روند کاهشی در معاملات اتریوم شد. با شدت گرفتن روند کاهشی در معاملات اتریوم، خریداران تصمیم روسیه برای قانونگذاری در بازار کریپتو را به عنوان ریسک دیگری شناسایی کردند و سمت تقاضا ضعیف تر شد.

در دومین روز تعطیلی بازار جهانی و نبود اخبار، اتریوم امروز اندکی مثبت شد و با رشد ۴ دهم درصدی در محدوده ۱۷۸۰ دلار معامله شد.

بیت کوین که این روز ها به خاطر کم نوسان بودن کمتر  مورد توجه بازار است حمایت ۲۹ هزار دلاری را از دست داده است. تکنیکالیست ها حمایت ۲۷۸۰۰-۲۷۵۰۰ دلاری هدف قیمتی کوتاه مدتی بیت کوین میدانند ولی حمایت ۲۶ هزار دلاری حمایت مهم تری است که بررسی رفتار بیت کوین در این محدوده تعیین کننده ادامه مسیر است. 

علیرغم جو‌ کاهشی معاملات، قیمت دوج کوین در روز جمعه و شنبه بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت علت افزایش تقاضا برای دوج کوین توییت  روز جمعه ایلان ماسک بود که گفته بود خریداران در اسپیس ایکس می‌توانند پول لوازم خریداری شده خود را از این پس با دوج کوین پرداخت کنند همین مسئله سبب شد تا وقتی همه بازار سقوط کردند دوج کوین با افزایش تقاضا مواجه شود.

در معاملات کاهشی این هفته رمز ارزها با پشتوانه  طلا نیز  با استقبال خرید مواجه شدند پس از افزایش قیمت اونس تا محدوده ۱۸۵۳ دلاری و افزایش امیدواری ها نسبت به رشد طلا رمز ارزهای وابسته طلا مانند  DGX,PAXG, XAUt  با افزایش استقبال مواجه شدند.