به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ؛ بیت کوین با ورود به کانال 28000 دلار، یک قدم دیگر به اهداف قیمتی پایینی که برای آن ترسیم شده نزدیک شد. اما به نظر می رسد اتریوم برای ثبت کف های قیمتی جدید، عجله بیشتری دارد.

دو ماه قبل بود که بیت کوین با ثبت قیمت 47883 دلاری، به روند صعودی کوتاه مدت خود پایان داد و از همان زمان تا به حال، این ارز وارد یک روند نزولی شده که انتهای آن مشخص نیست.

بیت کوین امروز با افت کمتر از یک درصد، در حدود قیمت 28700 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی بیت کوین به منفی دو درصد رسیده و قیمت روز به روز به سمت اعداد پایین تر حرکت می کند.

البته در میان روزهای منفی، روزهایی هم هستند که قیمت بیت کوین رشد می کند اما پس از هر رشد، یک فشار فروش جدید شکل می گیرد و قیمت دوباره به سمت پایین هدایت می شود.

امروز ارزش معاملات بیت کوین 31 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به 548 میلیارد دلار رسیده است.

عجله اتریوم برای سقوط

اتریوم در چند روز گذشته روند عجیبی داشته و نسبت به بیت کوین با شیب بیشتری مسیر نزولی را طی کرده. معمولا افت و رشد اتریوم و بیت کوین با یکی دو درصد اختلاف، در یک محدوده است اما این بار اتریوم مسیر خود را از بیت کوین جدا کرده و برای رسیدن به قیمت های پایین تر، عجله بیشتری دارد.

اتریوم امروز با افت حدود 1.5 درصدی، در حدود قیمت 1750 دلار معامله می شود. نکته با اهمیت اینجاست که در حالی که بیت کوین در یک هفته گذشته تنها 2 درصد افت کرده، اتریوم با کاهش قیمت 11 درصدی طی همین مدت مواجه شده که خلاف روال همیشه است.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته 19 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار این آلت کوین به 212 میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار اتریوم زمانی به نصف ارزش بازار بیت کوین رسیده بود اما حالا فاصله ارزش بازار این دو ارز محبوب، در حال بیشتر شدن است و هم اکنون ارزش بازار اتریوم معادل 38 درصد ارزش بازار بیت کوین است.

وضعیت آلت کوین ها چطور است؟

امروز وضعیت آلت کوین ها منفی است. تعداد نمادهای مثبت، کمتر از منفی ها است اما فشار فروش هم در بازار خیلی بالا نیست.

در میان نمادهای مثبت، دوج کوین بیشترین رشد را داشته که حدود 5 درصد افزایش قیمت را نمایش می دهد. تزوس هم با رشد 4 درصدی، دومین بازده بالا را در فهرست 50 ارز برتر بازار داده است.

در میان نمادهای منفی Klaytn با افت 6 درصدی و اینترنت کامپیوتر با افت 5 درصدی، بیشترین کاهش قیمت را داشته اند. مونرو و نیر پروتکل هم 4 درصد کاهش قیمت را ثبت کرده اند.

کاهش 27 درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نسبت به روز گذشته کمتر از یک درصد افت کرده و به عدد 1.19 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم 27 درصد کاهش داشته و عدد 76 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای در یک شبانه روز 5 میلیارد دلار بوده و 67 میلیارد دلار هم در استیبل کوین ها معامله شده است.