به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز، بیت کوین هم اکنون در حدود قیمت 38300 دلار معامله می شود و نسبت به روز گذشته رشد بسیار جزئی، آن هم در حدود یکی دو دهم درصد داشته است. بزرگ ترین ارز بازار رمز ارزها که چند روزی به صورت متوالی افت کرده بود، فعلا به کاهش قیمت خود پایان داده و معامله گران در انتظار واکنش به حمایت 38000 دلاری هستند.

تحلیلگران بر این باورند که چنانچه بیت کوین حمایت 38000 دلار را از دست بدهد و زیر آن تثبیت شود، احتمال سقوطی مجدد وجود دارد. اما از طرفی برای اینکه روند نزولی کوتاه مدت اخیر به پایان برسد، بیت کوین باید بالای 39500 دلار تثبیت شود که تا این عدد فاصله حدودا 1200 دلاری دارد.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 18 میلیارد دلار بوده که نسبت به دیروز تغییر چشمگیری در آن مشاهده نمی شود. ارزش بازار آن هم 727 میلیارد دلار است و در جدول بازدهی هفتگی، کاهش 9 درصدی بیت کوین ثبت شده است.

 
سود 220.000 درصدی یک نهنگ اتریوم

اتریوم نسبت به روز گذشته رشد دو درصدی داشته و به قیمت 2670 دلار رسیده است. البته این رشد برای جبران زیان خریداران اخیر اتریوم کافی نبوده و در مقیاس هفتگی، بازدهی اتریوم منفی 7 درصد است.

ارزش معاملا اتریوم در روز گذشته 11 میلیارد دلار ثبت شده و ارزش بازار آن هم 320 میلیارد دلار است.

امروز اعلام شد که یک نهنگ اتریوم پس از 7 سال دوباره فعال شده. این آدرس حاوی 1947 اتریوم است که آخرین بار در سال 2015 فعالیت کرده بود. ارزش اتریوم موجود در این آدرس، در سال 2015 حدود 2336 دلار بوده و این سرمایه گذاری برای مالک این کیف پول، بیش از 220 هزار درصد بازدهی داشته و ارزش کوین های موجود در آن را به بیش از 5 میلیون دلار رسانده است.

رشد اکثر آلت کوین ها

با کاهش فشار فروش در بیت کوین، وضعیت آلت کوین ها هم بهتر شده و اکنون می توان گفت اکثر آلت کوین ها مثبت هستند. در فهرست 50 ارز برتر بازار، دسنترالند با رشد 6 درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته. اکسی اینفینیتی و ترا هم دو ارزی هستند که امروز 5 درصد رشد کرده اند.

اما در میان نمادهای منفی که تعداد آن ها چندان زیاد هم نیست، نیر پروتکل، استلار، اتریوم کلاسیک و کریپتو دات کام تنها ارزهایی هستند که کمی بیشتر از یک درصد افت کرده اند و مابقی نمادهای منفی، کمتر از یک درصد کاهش قیمت داشته اند.

البته در مقیاس هفتگی، همچنان وضعیت آلت کوین ها خراب است و به جز 5-6 نماد، سایر نمادها هنوز افت هفتگی را نمایش می دهند.

ارزش بازار یک درصد بالا رفت

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد یک درصدی نسبت به روز گذشته، به 1.75 تریلیون دلار رسید. ارزش معاملات هم تغییر خاصی نسبت به دیروز نداشت و همان عدد 66 میلیارد دلار را ثبت کرد.

معاملات دیفای ارزش 8 میلیارد دلاری داشت و استیبل کوین ها هم 54 میلیارد دلار معامله شدند که این رقم معادل 81 درصد ارزش کل معاملات است.