به گزارش اکوایران، قیمت بیت کوین که هفته گذشته به قله نسبی 45 هزار و 750 دلاری رسیده بود، اکنون 4 روز متوالی است که روندی نزولی داشته است. با این وجود هنوز بازدهی ماهانه ماه فوریه، که اکنون به میانه رسیده است، در حدود مثبت 10 درصد است. صعود 10 درصدی در دومین ماه از سال جاری میلادی، بیش از همه چیز به تورم بی سابقه در اقتصاد آمریکا مربوط است. تورم 7.5 درصدی که در چهار دهه اخیر بی سابقه بوده است.

آلت‌کوین ها، که رمزارزهای به جز بیت کوین هستند، نیز روز کاهشی را تا میانه دوشنبه رقم زده اند. به عنوان مثال اتریوم که دومین حجم بازار در میان کل رمزارزها را دارد، در حالی که پنج شنبه هفته گذشته در حوالی مرز 3 هزار و 200 دلاری معامله می شد، اکنون به کانال 2 هزار و 800 دلاری سقوط کرده است. حجم کل بازار رمزارزها نیز امروز در حدود 40 میلیارد دلار کاهش یافته است و به نزدیکی یک هزار و 900 میلیارد دلار رسیده است. ارزش کنونی بازار رمزارزها نسبت به روز جمعه، یعنی از ابتدای روند نزولی کنونی در حدود 100 میلیارد دلار کاهش یافته است.

یکی از مهم ترین اخبار امروز هم سیگنال ورود یک شرکت بزرگ دیگر به صف قبول کنندگان رمزارز در تراکنش هایش بود. دارا خسروشاهی مدیر عامل اجرایی شرکت خدمات حمل و نقل اوبر اعلام کرد که این شرکت در آینده رمزارزها را نیز به عنوان وسیله پرداخت وجه خواهد پذیرفت. خسروشاهی که در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در مورد اینکه چرا تاکنون اوبر وارد چرخه رمزارزها نشده است از نگرانی های محیط زیستی و همچنین نرخ بالای تراکنش سخن به میان آورده بود، اما بعد از آن تاکید کرد که زمان استفاده از رمزارزها در این شرکت در حال فرارسیدن است.