به گزارش اکوایران، پس از افت شدید قیمت بیت کوین در میانه ماه ژانویه، محبوب ترین رمزارز جهان دو هفته صعود قابل توجه در قیمت را رقم زده است. در هفته گذشته نیز قیمت بیت کوین در حدود 8.5 درصد افزایش پیدا کرد. دیگر رمزارزها نیز در هفته گذشته مسیری موازی را طی کردند و اتریوم نیز 15 درصد افزایضش قیمت داشت تا به نوعی بتوان گفت رمزارزها گویا از خواب زمستانی بیدار شده اند.

در هفته ای که گذشت همچنین ارزش کل بازار رمزارزها نیز در حدود 11.2 درصد افزایش داشت و به مرز 2 هزار میلیارد دلار رسید. در حالی بیت کوین مسیر صعودی را طی می کند که داده های قدرتمند بازار کار آمریکا نیز نتوانست جلوی آن را بگیرد.

بیت

در حقیقت افزایش احتمال نرخ بهره فدرال رزرو به دلیل تورم فزاینده و همچنین داده های امیدوارکننده از اقتصاد آمریکا نیز نتوانسته است سدی در برابر صعود بیت کوین در هفته گذشته باشد. این در حالی بود که بهبود چشم انداز اقتصادی سبب شده است تا نرخ سود اوراق خزانه داری آمریکا به بالای 1.93 واحد برسد که بالاترین رکورد آن در دو سال اخیر است. این موضع می تواند به سرعت سبب ریزش ارزش بازارهای سهام شود. تحلیل گران بر این باورند که اگر رمزارزها بتوانند در برابر این موج مقاومت کنند و به مسیر صعودی خود ادامه دهند، این موضوع یک نشانه امیدوارکننده برای قیمت رمزارزها از جمله بیت کوین است.

شروع هفته صعودی برای طلا

قیمت هر اونس طلا نیز در معاملات روز اول هفته، با افزایش 0.3 درصدی با بالای مرز 1810 دلاری رسید تا جای پای خود را در بالای مرز 1800 دلاری مستحکم کند. بسیاری از تحلیل گران عنوان کرده اند که اگر طلا بتواند در شرایط کنونی بالای مرز 1800 دلاری بماند، می توان با آینده قیمتی آن امیدوار بود.