شرکتی که سالها مخالف تبلیغات بود و معتقد بود که تبلیغات تجربه بیننده را استثمار و مختل خواهند کرد، قرار است با همکاری شرکت مایکروسافت برای مخاطبانی که درآمد کمتری دارند و میخواهند هزینه های خود را کاهش دهند، یک طرح اشتراک ارزان تر را راه اندازی کند که آگهی را نمایش میدهد.به عبارتی دیگر این سرویس به مشترکان این شانس را میدهد که در ازای مشاهده تبلیغات،هزینه کمتری بپردازند.

گفته میشود این تصمیم پس کاهش 60 میلیارد دلار از ارزش بازاری آن به دلیل از دست دادن مشترکین در یک دهه،گرفته شده است.

گرگ پیترز، مدیر ارشد محصول نتفلیکس در بیانیه‌ای که درمورد این همکاری منتشر شده، گفت: «مایکروسافت توانایی اثبات‌‌شده‌ای برای پشتیبانی از همه‌ی نیازهای تبلیغاتی ما دارد و با یکدیگر برای ایجاد یک سرویس جدید با پشتیبانی از آگهی‌ها کار می‌کنیم. مهم‌تر از آن، مایکروسافت انعطاف‌پذیری لازم را برای نوآوری در هر دو بخش فناوری و فروش و همچنین حفاظت از حریم‌خصوصی ارائه کرده است.»

وی همچنین افزود:« هنوز کارهای زیادی برام انجام مانده است اما هدف بلندمدت ما روشن است. انتخاب بیشتر برای مصرف‌کنندگان و تجربه‌ای برتر و بهتر برای تبلیغ‌کنندگان.»

گزارش شده است که نتفلیکس قبل از مایکروسافت، در حال مذاکره با شرکت های بزرگی دیگری از جمله گوگل، کامکست و Sky NBCUniversal بوده است.

این غول صنعت سرگرمی حالا تصمیم گرفته مخالفت با تبلیغات را کنار بگذارد و به ترکیب پرداخت ارزان تر و درآمد تبلیغاتی که اغلب سودآورتر از اشتراک های بدون آگهی هستند،دست رد نزند.