روز سه‌شنبه بود توییتر شکایتش را به دادگاه دلاور برد و ماسک را متهم کرد که شرکت را به زباله‌دانی انداخته است. حالارابطه‌ای که قبلاً تند و تیز بود، به خصومتی آشکار تبدیل شده است. 

این شکایت 62 صفحه ای مستقیماً به ارزیابی وحشیانه ای از نحوه رفتار ثروتمندترین مرد جهان در طول این قرارداد می پردازد.

توییتر در این دادخواست گفته است، ایلان ماسک با اجرای یک نمایش عمومی برای وارد کردن توییتر به بازی، و پیشنهاد و سپس امضای یک توافقنامه رضایت فروشنده، ظاهرا معتقد است که او - بر خلاف هر طرف دیگری که مشمول قانون قرارداد دلاور است - آزاد است نظر خود را تغییر دهد، عملیات آن را مختل کند، باعث ازبین رفتن ارزش سهام شده و از معامله خارج شود.  

توییترنه تنها دلایل ماسک برای کناره گیری را رد می کندبلکه معتقد است این خود ماسک بوده که چندین بار توافقات را نقض کرده است.شواهد زیادی مبنی بر نقض تعهد ماسک در قرارداد مبنی بر عدم ارسال توییت هایی که شرکت یا نمایندگان آن را «تحقیر» می کند، ارائه شده است. 

به طور کلی، ماسک سه دلیل برای لغو قرارداد ذکر کرده است: 1- ارائه نکردن اطلاعات کافی در مورد حساب‌های اسپم2-ارائه اطلاعات نادرست در مورد تعداد حساب های اسپم به ناظران مالی ایالات متحده 3- عدم مشورت توییتر با ماسک هنگام اخراج کارمندان ارشد .

همه این دلایل به طور طولانی در سند رد شده اند. مثلا در مورد اتهام اخراج کارمندان بدون مشورت صحیح با ماسک، توییترمی گوید که وکلای مدیرعامل تسلا از رها شدن دو مدیراجرایی مطلع شدند و هیچ اعتراضی نداشتند. همچنین گفته شده است که خود ماسک در یک پرسش و پاسخ به کارکنان توییتر گفته بود که باید «مقداری منطقی‌سازی» در تعدادکارکنان در شرکت انجام شود.

توییتر مدعی است که «از همان ابتدا، درخواست‌هایاطلاعاتی برای مخدوش کردن معامله طراحی شده بود.»

توییتر دلیل اصلی دلسردی ایلان ماسک ازین معامله را افت سهام تسلا-منبع اصلی تامین مالی این معامله - می داند.ماسک از زمانی که بازار شروع به چرخش کرد بر خلاف این معامله عمل کرده و در این فرآیند بارها توافقنامه ادغام را نقض کرده است. 

توییتر از دادگاه دلاور خواسته است تا دادگاهی چهار روزه را در اواسط سپتامبر برای پرونده خود تعیین کند، با امید به نتیجه گیری سریع در زمان پایان مهلت تکمیل توافق در 24 اکتبر.

برایان کویین، دانشیار دانشکده حقوق کالج بوستون، میگوید: «واقعیاتی که آنها در شکایت خود ارائه می دهند، حداکثر اهرم را برای مذاکره در صورت تمایل به آنها می دهد.