ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا  روز جمعه گفت که قرارداد 44 میلیارد دلاری خود با توییتر (TWTR.N) را فسخ می کند زیرا این شرکت رسانه های اجتماعی، اطلاعاتی درباره حساب های جعلی ارائه نکرده است. بعد از این اتفاق سهام توییتر در معاملات طولانی مدت 6 درصد سقوط کرد.

در یک پرونده، وکلای ماسک گفتند توییتر به درخواست‌های متعدد برای اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی یا هرزنامه در این پلتفرم پاسخ نداده یا از پاسخگویی خودداری کرده است، که برای عملکرد تجاری این شرکت بسیار مهم است.ماسک قبلاً گفته بود که می‌خواهد ادعاهای توییتر مبنی بر اینکه حدود 5 درصد از کاربران فعال روزانه  آن، حساب‌های اسپم هستند را ارزیابی کند.

وکیل ماسک ادعا کرد: «توئیتر از ارائه این اطلاعات کوتاهی کرده یا خودداری کرده است. گاهی اوقات توییتر درخواست‌های آقای ماسک را نادیده می‌گیرد، گاهی آنها را به دلایلی که غیرقابل توجیه به نظر می‌رسد رد می‌کند، و گاهی اطلاعات ناقص یا غیرقابل استفاده را به آقای ماسک می‌دهد.»

وکیل ماسک همچنین در نامه به کمیسیون اوراق بهادار توئیتر را متهم کرد که توافقنامه ادغام را نقض کرده است زیرا ظاهراً حاوی "اطلاعات نادرست" است. این اتهام بر اساس بررسی اولیه خود ماسک از حساب‌های اسپم در پلتفرم توییتر است.

او همچنین مدعی شد که توییتر تعهدات خود را تحت این توافق برای جلب رضایت ماسک قبل از تغییر مسیر عادی کاری  نقض کرده است و به اخراج های اخیر در این شرکت اشاره کرد.

بر اساس مفاد قرارداد، ماسک پذیرفته که در صورت عقب نشینی، یک میلیارد دلار بپردازد. اما توییتر همچنان می‌تواند به دنبال آن باشد که ماسک را به قرارداد اصلی‌اش وفادار نگه دارد یا با شکایت از او به دلیل کناره‌گیری، و رد استدلالش مبلغ بیشتری دریافت کند.