به گزارش اکوایران، در این گزارش، سرعت میانگین اینترنت جهانی، چه در شاخص اینترنت همراه و چه در شاخص اینترنت ثابت، پیشرفت کرد. اما ایران، در خلاف جهت مسیر اینترنت جهانی حرکت کرد و در هر دو شاخص، دچار نزول شد.

میانگین سرعت اینترنت همراه در کشور ایران، با 3 پله سقوط نسبت به ماه قبل در این گزارش مواجه شد. در ماه ژانویه، ایران در جایگاه 77 ام بود که این ماه به جایگاه 80 در میان 138 کشور رسید. اینترنت همراه ایران، با افت سرعتی که دچارش شده، به عدد 22.42 مگابیت بر ثانیه و برای آپلود، به عدد 8.76 مگابیت بر ثانیه رسید. Latency یا به اصطلاح تاخیر اینترنت ایران نیز افزایش داشت و با ثبت رکورد سالانه خود، عدد 33 میلی ثانیه را لمس کرد.

سرعت اینترنت ثابت ایران نیز، هم مسیر اینترنت همراه بود. در شاخص اینترنت خانگی، ایران با نزولی 4 پله ای، به جایگاه 145 از بین 180 کشور رسیده است. میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت ایران، عدد 9.78 مگابیت را نشان می دهد. این عدد برای سرعت آپلود، معادل 1.31 مگابیت بر ثانیه است. تاخیر اینترنت خانگی ایران، روی نقطه 29 میلی ثانیه ایستاده است.

از نکات جالب این گزارش، تداوم افول ایران در شاخص اینترنت همراه است که از ماه نوامبر سال 2021، ادامه داشته است. نکته دیگر، بررسی جایگاه ایران نسبت به سایر کشورهاست. جایگاه کشور ایران در اینترنت همراه از میانمار، آنگولا، اتیوپی و جمهوری ترینیداد و توباگو پایینتر است! در اینترنت ثابت نیز کشورهای بوتان، تانزانیا، هایتی و جمهوری بنین از ایران وضعیت بهتری دارند.

اینترنت ایران طبق آمارهای جهانی، حال و روز خوبی ندارد. آیا شما نیز کندی سرعت و کیفیت ایرانت را لمس کرده اید؟ در کامنت ها برای ما بنویسید.