به گزارش اکوایران، مک‌دونالد جزو قدیمی‌ترین فست‌فودهای آمریکایی است که در سال 1940 راه‌اندازی شده و شعبی در اکثر کشورهای جهان دارد. این شرکت اکنون تصمیم گرفته که وارد دنیای متاورس شود.

ظاهرا مک‌دونالد تصمیم گرفته رستوران مجازی خود را راه‌اندازی کند و همراه با آن غذاها و محصولات واقعی و مجازی را در اختیار مشتریانش قرار دهد.

محصولات دیجیتالی مک‌دونالد شامل غذاها و نوشیدنی‌های مجازی می‌شود. در کنار آن، خدماتی هم برای سرگرمی ارائه خواهد شد. مشتریان می‌توانند در این رستوران مجازی، چیزهایی که می‌خواهند را سفارش بدهند. از آن‌جا که در دنیای متاورس، مشتریان می‌توانند به محیط سر بزنند و محصولاتی را تهیه کنند، مک‌دونالد هم می‌تواند محصولات خود را در چنین محیطی داشته باشد.

البته ناگفته نماند که این نخستین باری نیست که این غول فست‌فود، علاقه‌مندی خود را به دنیای دیجیتال نشان می‌دهد. برای مثال در روز اول نوامبر 2021 وقتی این شرکت چهلمین سال راه‌اندازی یکی از ساندویچ‌های معروفش را جشن می‌گرفت، توکن‌های غیرمثلی آن ساندویچ را هم عرضه کرد که البته بسیار محدود بود.

از آن‌جا که سال گذشته ان‌اف‌تی یا همان توکن‌های غیر مثلی مانند رمزارزها، با اقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده بود، توکن‌های غیر مثلیِ ساندویچ مک‌دونالد هم مورد استقبال مشتریان این شرکت قرار گرفت. به این ترتیب مک‌دونالد هم نشان داد که تمایل دارد به دنیای غیر مجازی ورود کند.

حرکت مک‌دونالد با استقبال بسیاری از دیگر برندها همراه شده و آن‌ها هم تلاش کرده‌اند در مسیری مشابه قدم بردارند. این روزها متاورس به بحث مورد علاقه بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده و هر حرکتی که غول‌های بزرگ نظیر مک‌دونالد انجام می‌دهند می‌تواند سایر شرکت‌ها را هم ترغیب کند وارد میدان شوند.