به گزارش اکوایران، بلومبرگ نوشت شرکت اپل قصد دارد آیفون و آی‌پدِ 5G خود را که ظاهرا ارزان‌قیمت است در رویداد پیش رو در ماه مارس، رونمایی کند.

این شرکت از اکتبر 2021 تا کنون از محصول جدیدی رونمایی نکرده‌ است. در آن زمان، شرکت اپل، لپتاپ‌‌های مک‌بوک پرو را روانه بازار کرده بود.

رویدادی که شرکت اپل در آن از محصولات خود رونمایی خواهد کرد، رویدادی مجازی خواهد بود. این شرکت از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا، از مارس 2020، رویدادهای خود را به صورت مجازی برگزار می‌کند.

اپل در حال حاضر آیفون ارزان‌قیمتِ SE را در بازار می‌فروشد. این آیفون در بهار سال 2020 با قیمت 399 دلار روانه بازار شده‌است. مدل جدیدی که قرار است به بازار بیاید احتمالا ویژگی‌های همان مدل قبلی را خواهد داشت و علاوه بر آن سرعت پردازش بالاتری دارد. همچنین از شبکه 5G هم پشتیبانی می‌کند.

آی‌پد جدید هم احتمالا نسخه جدید و به‌روز شده آی‌پد ایر است. این وسیله آخرین بار اکتبر 2020 به‌روز رسانی شده و قیمت فعلی آن 599 دلار است.

رونمایی از وسیله‌های ارزان‌قیمت در شرکت اپل معمولا نسبت به فروش سنتی و اصلی این شرکت که در فصل پاییز صورت می‌گیرد، کم‌اهمیت‌تر است. در فصل پاییز، این شرکت اصولا از محصولات گران‌قیمت‌تر رونمایی می‌کند.

احتمالا اپل هم‌زمان با این رویداد از iOS 15.4 هم رونمایی خواهد کرد که آخرین نسخه نرم‌افزاری این شرکت خواهد بود. احتمالا این نسخه جدید شامل قابلیت‌های نظیر تشخیص چهره برای قفل وسیله و ایموجی‌های جدید است.

ناگفته نماند که سخنگوی اپل هنوز در مورد این رویداد اظهار نظر نکرده‌است.