به گزارش اکوایران؛  این خبر در حالی از سوی سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شده که فعالان بخش معدن موافق این طرح نبوده و معتقدند خذ حقوق دولتی، باید بر مبنای میزان ارزش افزوده معادن و یا درصدی از بهای ماده معدنی (که به نرخ روز در سر معدن استخراج شده ) باشد. با وجود تمام مخالفت ها وزیر صمت در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه معادن و فرآوری مواد اعلام کرد: مبنای دریافت حقوق دولتی معادن ثبت فاکتور معاملات در سامانه جامع تجارت خواهد شد که تا پایان سال اجرایی می شود.

فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه معادن و فرآوری مواد که با حضور رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت زیر ساخت تامین مالی زنجیره ای و مبنای بانکها برای ارایه تسهیلات است.

براساس گزارش شاتا، فاطمی امین، فعالان اقتصادی خواست تا در این راستا نسبت به عضویت در سامانه جامع تجارت و ثبت فاکتورهای مالی خود اقدام کنند.

 یکسان سازی نرخ گاز برای واحدهای صنعتی

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین سوخت معادن، بیان کرد: قیمت گاز برای نیروگاه های وزارت نیرو و واحدهای صنعتی باید یکسان باشد، این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ هم آمده است.

فاطمی امین با اعلام اینکه سرمایه گذاری در نیروگاهای بالادستی در دستور کار است، گفت: تفاهم نامه برای اجرای ۱۰ پروژه نیروگاهی با ظرفیت تولید ۱۲ هزار مگاوات برق با وزارت نیرو منعقد شده است.

وی با بیان اینکه بازار برق باید شکل بگیرد، افزود: این موضوع باعث از بین رفتن ناکارآمدی ها می شود؛ البته بازار گاز نیز در برنامه مان هست.