به گزارش اکوایران؛ احیای واحدهای صنعتی تعطیل که بنابه دلایل مختلف از چرخه تولید خارج شده اند از جمله برنامه هایی است که در دولت های مختلف مورد توجه بوده است، بطوریکه تزریق سرمایه به این واحدها یکی از برنامه های اصلی در دولت های مختلف محسوب می شود. اما در کنار احیا واحدهای تولیدی که احیای آنها مقرون بصرفه نیست و خروج این واحدها از چرخه تولید یکی از راهکارهایی است که دولتمردان در دستور کار قرار داده اند؛‌ براساس هدف گذاری صورت گرفته این واحدها تغییر کاربری می دهند تا سرمایه آنها از بین نرود.

در این خصوص علی رسولیان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اعلام خبر احیای واحدهای تعطیل عنوان کرد: در ماه‌های آتی ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌های در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصیص داده می‌شود تا شاهد بازگشت این واحدها به چرخه تولید باشیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به تامین زیرساخت‌ها درشهرک های صنعتی به استمرار صنایع به ویژه صنایع کوچک تاکید و در ادامه تصریح کرد: با تامین زمین و زیرساخت‌ها مانند آب، برق و...... با واگذاری این زمین‌ها به فعالان اقتصادی، در سال گذشته نزدیک به ۷ هزار هکتار زمین برای استقرار صنایع جدید تامین شد.