به گزارش اکوایران؛ راهکارهایی که نتوانسته اند این کلافه پیچده را باز کند؛ حال با نگاهی به آمار وزارت صمت می توان گفت در سال گذشته احیای واحدهای تولیدی راکدی تنها رشدی 15 درصدی داشته است. آمارها نشان از دارد که در این بازه زمانی۲ هزار و ۶۷ واحد احیا شد است.   

 براساس ارزیابی وزارت صمت، برای افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی راکد، این واحدها مورد ارزیابی قرار گرفتند تا مشخص شود که کدام‌یک در زنجیره تامین کشور از جایگاه خوبی برخوردار هستند و سپس اولویت‌بندی بر اساس ظرفیت آن‌ها، انجام شد و منابع لازم به آن‌ها اختصاص یابد. علاوه بر اولویت بندی، عارضه‌یابی دقیق برای50 درصد از ۱۲ هزار و ۶۷ واحد تولیدی راکد شناسایی‌شده نیز در دستور کار قرار گرفته است که پس‌ازاین عارضه‌یابی امکان احیای آنها فراهم شود.

در عارضه‌یابی اولیه وزارت صمت مشخص شد که در میان واحدهای تولیدی راکد بیش از ۴۴ درصد مشکل کمبود تأمین منابع مالی، ۱۶ درصد تقاضا و نبود بازار، ۱۱ درصد کمبود مواد اولیه، ۹ درصد مشکلات حقوقی با سازمان‌ها و دستگاه‌ها و مباحث مالیات، بیمه و تأمین اجتماعی، ۱۰ درصد مشکل فرسودگی ماشین‌آلات، هشت درصد مشکلات زیرساختی و ۲ درصد مشکلات سهام‌داری و مالکیتی بوده است.