به گزارش اکوایران؛ براساس ابلاغیه اتحادیه صنف نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران، هر قرص نان باگت معمولی ۱۰ هزار تومان، نان باگت فرانسوی ۱۵ هزار تومان و نان همبرگری ۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

دولت دو هفته پیش اقدام به افزایش قیمت آرد برای واحدهای صنعتی کرد. براساس این تصمصیم  کارخانه های تولید آرد ملزم شده اند که گندم را با نرخ کیلویی 12 هزار تومان خریدرای و خصوص بارگذاری قیمت آرد با ادارات غلات هماهنگی داشته باشند. دولت دو هفته پیش قیمت گندم برای بخش صنعتی را از کیلویی 2 هزار و 500 تومان به 12 هزار تومان افزایش داد با این نیت که جلوی قاچاق،‌ رانت و فساد در حوزه آرد و گندم گرفته شود.

نرخ جدید آرد صنف و صنعت بر اساس درخواست وزارت جهاد کشاورزی و تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای سال جاری براساس درصد سبوس گرفته شده از آرد اعلام شد. براساس مصوبه جدید، نرخ آرد ۱۸ درصد سبوس‌گیری شده به ازای هر کیلو 15 هزار و 700 تومان، آرد ۲۱ درصد سبوس‌گیری شده 16 هزار تومان و آرد ۲۷ درصد سبوس‌گیری شده 16 هزار و 900 تومان تعیین شد و موجب شد تا زمان اجرایی شدن طرح افزایش قیمت آرد آزاد، سامانه قیمت گذاری روی آزادپزها بسته شود.

اعلام نرخ های جدید در حالی امروز در سایت های خیر دست به دست شد که رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم (نان های فانتزی) در خصوص نرخ های اعلامی گفته که قیمت های منتشر شده مربوط به نرخ های پیشنهادی است که  برای بررسی بیشتر تهیه شد و هنوز رسمی نشده اند. به گفته محمدجواد کرمی آرد واحدهای نان فانتزی به یکباره از هر کیسه 67 هزار تومان به 630 هزار تومان و نزدیک به 10 برابر، در کنار سایر هزینه‌های تولید مانند دستمزد افزایش یافته است، بر این اساس قیمت محصول نهایی نیز افزایش می‌یابد، اما نرخ نامه ای که در فضای مجازی در جال دست به دست شدن است درست نیست. با توجه به افزایش قیمت آرد مصرفی واحدهای نان فانتزی می توان گفت لیستی که در سایتهای خبری در حال چرخش است به واقعیت نزدیک است.

7947558_642