به گزارش اکوایران؛‌ در این خصوص سرپرست حوزه نظارت گمرکات خراسان رضوی و مدیر کل گمرک مشهد، امروز در مکاتبه ای با معاون گمرک ایران نوشت با توجه به مشکلات به وجود آمده در مرز دوغارون و توقف موقت فعالیت گمرک دوغارون از فعالیت در گمرکات اجرایی کشور   و ارسال کالاهای ترانزیتی و صادرات به خروجی آن گمرک خودداری کنید.   

توقف موقت فعالیت تجاری مرز دوغارون پس از این تنش‌ها خدمات گمرکی در مرز دوغارون صورت گرفت و در این راستا در مرز کالاهای تجاری، محموله های پرخطر مانند سوخت به توقفگاه های دورتر از مرز در شهرستان تایباد فرستاده شدند.

این پایانه در اسلام‌قلعه قرار دارد و از مهم‌ترین واحدهای گمرکی منطقه به شمار می‌رود. اما مشکل به وجود آمده در این مرز از کجا آغاز شد؟ داستان از روز گذشته و با ایجاد تنش میان مرزبانان ایران و افغانستان رخ داد و این امر موجب شد تا این مرز به صورت موقف بسته شود.

به گفته فعالان این بخش این تنش پس از آن بروز کرد که نیروهای مرزی طالبان قصد ساخت یک جاده در منطقه مرزی دو کشور را داشتند که با مخالفت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران روبرو شد. مخالفتی که به درگیری میان مرزبانان دو کشور را به وجود آورد و در نهایت ایران تصمیم گرفت تا اطلاع ثانوی اقدام به تعطیلی این مرز کند.

3461202