به گزارش اکوایران؛  فرود عسگری، سرپرست معاونت امور گمرکی گمرک ایران با اعلام این خبر در نشست هم‌اندیشی با انجمن صنایع و معادن و سرب و روی ایران گفت: رویه ورود موقت ماده ۵۱ قانون امور گمرکی، مربوط به مواد، لوازم و تجهیزات به کار رفته در تولید کالای صادراتی است و در حوزه ورود مواد اولیه است.

سرپرست معاونت امور گمرکی هدف از برگزاری این نشست را اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی برای رونق تولید و توسعه صادرات عنوان کرد.

به گفته عسگری، پذیرش ضمانت‌نامه تجمیعی، اجازه تمدید ضمانت‌نامه‌ها تا تولید محصول نهایی، ایجاد هماهنگی بین گمرکات مرزی و مقصد بارنامه‌ها ازجمله تسهیلاتی است که در رویه ورود موقت به تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارائه می‌شود و از اولویت‌های گمرک است.

عسگری ادامه داد: جهت تسهیل در رویه ورود موقت، مدیرکل دفتر صادرات مسائل مرتبط با رویه ورود موقت را در حوزه گمرکات مرزی و مرکزی بررسی می‌کند تا نهایت مساعدت و همکاری را در ارتباط با تولید و صادرات کالاهای مورد تقاضا تولیدکنندگان ازجمله انجمن صنایع سرب و روی ایران داشته باشد.

سرپرست معاونت امور گمرکی گفت: درباره ترانزیت از گمرکات مرزی نیز مقرر شد بنا به درخواست صاحبان کالا مقصد بارنامه ملاک ترانزیت باشد و انتخاب گمرکی که مدنظر صاحب کالا است، مرز نهایت همکاری را با ترانزیت به عمل آورد.

به گفته عسگری در زمینه تخلیه کالا در گمرکات مرزی، گمرک تلاش دارد تا به خاطر کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری مجدد و کمک به‌سرعت و تسریع در زمان ترخیص که همه این‌ها در قیمت تمام‌شده کالاهای نهایی خود را نشان می‌دهد، در گمرک مقصد این کار انجام گیرد.