به گزارش اکوایران، در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 374 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 6 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات اوراق بدهی نیز به هزار و 345 میلیارد تومان رسید که 21 درصد کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افت 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 892 میلیارد تومان رسید. این کمترین رقم ارزش معاملات خرد در 84 روز کاری اخیر از 29 خرداد ماه تاکنون است.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات چهارشنبه اتکای (شرکت بیمه اتکایی ایرانیان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 212 میلیارد تومان بود.

پس از اتکای، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و کدما رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن های وب و ثشاهد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات روز چهارشنبه، خودرو (ایران خودرو) با تعداد 219 میلیون و 905 هزار و 18 سهم در صدر قرار گرفته است. اتکای در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به فولاد تعلق داشت. خساپا و کرمان در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

کاهش ارزش معاملات بازار در هفته اول آبان

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 39 هزار و 553 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 17 هزار و 92 تومان بود که نسبت به رقم 23 هزار و 605 میلیاردی هفته پیشین، افت 28 درصدی داشته است.

نزول معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 4  هزار و 102 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 5 هزار و 284 میلیاردی هفته پیشین، افت 22 درصدی داشته است.

در آخرین روز هفته برای سومین روز متوالی ارزش معاملات خرد کاهش یافت و به کمترین رقم در 4 ماه اخیر ثبت شد.

ارزش معاملات خرد در روز چهار‌شنبه 3 هزار و 892 میلیارد تومان بود که نسبت به روز پیشین افت 2 درصدی را نشان می‌دهد.