به گزارش اکوایران ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس تا سطح یک میلیون و 359 هزار واحد بالا آمد تا هفته را بالاتر از نیمه کانال 1.3 میلیونی به پایان ببرد.

بورس

پایان صعودی هفته

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از 16 هزار واحد رشد کرد. این روند صعودی تا پایان ادامه داشت و در پایان معاملات شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و 359 هزار و 12 واحد رسید که نسبت به روز سه‌‌شنبه 40 هزار و 652 واحد بالاتر ایستاده است. صعود 40 هزار واحدی بیشترین میزان رشد شاخص در 7 هفته اخیر از 15 آبان ماه به این سو است.

شاخص کل هم‌وزن نیز همانند شاخص کل از ابتدا روند صعودی داشت و در پایان معاملات 9 هزار و 558 واحد نسبت به روز گذشته بالا آمد و در رقم 357 هزار و 767 واحد ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس 261 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 784 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 481 نماد رشد قیمت داشتند که 346 نماد بورسی و 135 نماد فرابورسی بودند. همچنین 15 نماد کاهش قیمت داشتند که 7 نماد بورسی و 8 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 96 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 3 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود نقدینگی حقیقی 

امروز پس از 19 روز کاری متوالی، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 174 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

 در معاملات روز چهارشنبه بیشترین ورود  پول حقیقی به سهام ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 40 میلیارد تومان بود. پس از ثشاهد، فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و بورس (شرکت بورس اوراق بهادار تهران) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فارس»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «امید»، «نمرینو» و «ثاباد» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «کگهر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «حآفرین» و «سدبیر» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و فولاد و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، مدیریت و حسیر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات چهارشنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته 24 درصد کاهش یافت و 64 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 239 درصد رشد کرد و در رقم 767 میلیارد تومان ایستاد. 

سهام شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) با صف‌ خرید 115 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شبندر، نمادهای شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و وبصادر (بانک صادرات) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 21 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی)  و حآفرین (شرکت ریل پرداز نوآفرین) بیشترین صف فروش داشتند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با رشد 5 درصدی به رقم 6 هزار و 77 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 241 میلیارد تومان بود که 4 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 29 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 917 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 20 روز کاری اخیر است. 

فولاد و خودرو صدرنشین معاملات

در معاملات امروز نماد فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 120 میلیارد تومان بود.

پس از فولاد، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد فرابورس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شتران و کالا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز خودرو با تعداد 503 میلیون 112 هزار و 829 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به فاذر تعلق داشت. دو نماد وتجارت و کرمان در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس