به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 29 آذر- به روند بازار سهام در روز کاری قبل نگاه می‌کنیم.  روز یکشنبه نماگرهای بازار سهام افت کردند. شاخص کل سقوط 13 هزار و 872 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 485 واحد ریزش کرد. شاخص کل فرابورس نیز 137 واحد پائین آمد. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 89 نماد رشد قیمت و 395 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 18 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 78 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت مارگارین (غمارگ)، شرکت تولید نیروی برق آبادان (آبادا) و شرکت معدنی دماوند (کدما) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ مبین وان کیش (اوان)، شرکت مهندسی ساختمان تأسیسات راه آهن (بالاس) و شرکت فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای غاذر (شرکت کشت و صنعت پیاذر)، مرقام (شرکت ایران ارقام) و شگل (شرکت گلتاش) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت ریل سیر کوثر (حسیر)، شرکت تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد عرضه‌ی 182 میلیارد تومانی بسته شد. در پایان معاملات یکشنبه 78 نماد صف فروش و 18 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته 81 درصد افزایش یافت و 206 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 88 درصد افت کرد و در رقم 24 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

در روز یکشنبه سهام کدما (شرکت معدنی دماوند) با صف‌ خرید 6 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کدما، نمادهای افرا (شرکت افرا نت) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 22 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) و خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

یکشنبه روز سقوط بورس تهران بود و اغلب نمادهای بازار قرمزپوش شدند. شاخص کل رشد روز شنبه را از دست داد و بار دیگر به کانال 1.2 میلیونی سقوط کرد. تحلیل‌گران تکنیکی می‌گویند سطح یک میلیون و 300 هزار واحد سطح حمایت شاخص کل است. اما شاخص دیروز برای بار دوم در 2 هفته اخیر آن را از دست داد. 

میزان خروج پول حقیقی افزایش یافت و به 414 میلیارد تومان رسید. دیروز برای هفدهمین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز شنبه 310 درصد افزایش داشته است. این در شرایطی است که در سه روز کاری قبل روند خروج پول حقیقی نزولی شده بود.

همچنین سمت عرضه بازار پُرتعداد بود و معاملات روز یکشنبه با مازاد عرضه بسته شد. ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات 206 میلیارد تومان و ارزش صف‌های خرید 24 میلیارد تومان بود. 

اما علت نزول 13 هزار واحدی شاخص و افزایش عرضه در بازار چه بود؟ بسیاری از تحلیل‌گران رشد قیمت‌ها در روز شنبه را تحت تأثیر خبر تزریق نقدینگی از طریق صندوق تثبیت بازار می‌دانند. اما روز یکشنبه شاخص کل بیش از رشد روز شنبه افت کرد. 

در چنین شرایطی بسیاری از ناظران افت روز یکشنبه را نشانی از عمق کم تأثیر گفتار درمانی و شوک درمانی دولت و سازمان بورس تلقی کردند. 

به علاوه قیمت ارز نیز به ثبات نسبی رسیده و از دامنه تلاطماتی که به بازارهای دیگر سرایت می‌کرد تا حد زیادی کاسته شده است. بنابراین با توجه به رشد عرضه‌ها و توقف روند نزولی خروج پول حقیقی می‌توان انتظار داشت امروز نیز شاهد ریزش قیمت‌ سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی باشیم.

پیش بینی بورس