به گزارش اکوایران، بهای مس در روز سه‌شنبه پس از  تسهیل سیاست‌های پولی بانک مرکزی چین و افزایش واردات مس از سوی چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده فلزات در دنیا افزایش یافت. میزان واردات مس چین در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل رشدی 24 درصدی داشته است.

بانک خلق چین روز دوشنبه اعلام کرد برای تسریع رشد اقتصادی این کشور، میزان نسبت پول نقدی بلوکه شده بانک‌ها و موسسات مالی این کشور نسبت به میزان مجاز برای اعطای تسهیلات را کاهش خواهد داد. اخذ این سیاست که جزو سیاست‌های انبساط پولی تلقی می‌شود باعث ایجاد روند رو به رشد قیمتی در بازارهای کالایی چین و به خصوص بخش فلزات صنعتی شد.

در همین حال، داده‌های گمرک چین نشان می‌ده که میزان واردات مس و محصولات فرآوری نشده آن در چین ظرف ماه نوامبر برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و به بالاترین حد خود از ماه مارس امسال رسیده است. چین در ماه نوامبر بالغ بر 510 هزار تن مس وارد کرد که این رقم نسبت به میزان واردات این کشور در ماه قبل رشدی 24 درصدی داشته است. البته میزان واردات مس از سوی چینی‌ها در ماه نوامبر امسال نسبت به نوامبر سال قبل کاهش 9.1 درصدی داشته است. بحران انرژی در چین که به تعطیلی یا کاهش اجباری تولید در واحدهای صنعتی این کشور انجامید یکی از دلایل رشد تقاضا برای واردات مس از سوی چینی‌ها ظرف ماه‌های اخیر بوده است. در شرایطی که  بحران انرژی چین تا حد زیادی حل و تقاضا برای این فلز نیز تا حدی قابل قبولی مرتفع شده، احتمال فروکش تقاضای واردات مس از سوی چینی‌ها در هفته‌های پایانی سال جاری میلادی وجود دارد.

بهای مس در معاملات فروش نقدی و تحویل فوری بورس فلزات لندن در روز سه‌شنبه هفتم دسامبر نسبت به نرخ معامله در روز پایانی هفته قبل رشدی 1.4 درصدی داشت و به 9 هزار و 647 دلار به ازای هر تن رسید. این روند رو به رشد نرخ شامل حال معاملات آتی این فلز نیز شد و بهای هر تن مس در بورس فلزات لندن برای تحویل 3 ماه بعد با افزایشی 1.6 درصدی نسبت به نرخ معامله در روز جمعه سوم دسامبر به 9 هزار و 606 دلار به ازای هر تن رسید.