به گزارش اکوایران، افت موجودی مس در انبارهای بورسی و کاهش نگرانی نسبت به تضعیف تقاضا برای فلز سرخ از سوی چینی‌ها به رشد بهای مس در بازارهای جهانی ظرف روزهای ابتدایی هفته جاری انجامید؛ بهای مس در معاملات فروش نقدی و تحویل فوری بورس فلزات لندن در روز پنج‌شنبه 25 نوامبر تا 9 هزار و 932 دلار به ازای هر تن نیز صعود کرد که بیشترین نرخ معامله آن پس از روز پایانی اکتبر بود. اما در روز پایانی هفته یعنی جمعه بیست و ششم نوامبر از رونق معاملات فلزات صنعتی در بازارهای کالایی دنیا کاسته شد به‌گونه‌ای که بهای مس تا اواسط روز جمعه با کاهش 3 درصدی قیمت به 9 هزار و 470 دلار نیز سقوط قیمتی داشت. بازار فلزات صنعتی در روز پایانی هفته متاثر از سیگنال‌های کاهشی از جمله بهبود شاخص دلار آمریکا، احتمال شیوع سویه جدید کرونا در دنیا و منفی شدن جو روانی در بازارهای چین کاهشی شد.  

این روزها خبر شیوع سویه‌ جدید ویروس کرونا در کشورهای آفریقایی منتشر شده که گفته می‌شود احتمال مقاوت آن نسبت به واکسن‌های فعلی وجود دارد. این خبر سیگنال جدیدی است که می‌تواند در هفته‌های آینده بر روند معاملات کامودیتی‌ها اثرگذار شود و با احتمال کاهش رشد اقتصادی دنیا در اثر شیوع این سویه جدید از رونق بازار فلزات بکاهد.

در حال حاضر شاخص دلار آمریکا در کانال 96 واحدی نوسان دارد که این رقم بیشترین ارزش این شاخص پس از نیمه سال 2020 بود. بهبود ارزش شاخص دلار آمریکا سیگنالی موثر در جهت افت تقاضای سرمایه‌ای برای کامودیتی‌ها بوده و به عقبگرد قیمتی می‌انجامد.