به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه، بیست و پنجم آبان 1400، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز دوشنبه 7 هزار و 716 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 408 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش 929 واحدی در سطح 383 هزار و 947 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 34 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 252 واحد قرار گرفت.

پنجمین روز خروج نقدینگی حقیقی

امروز برای پنجمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 59 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام برکت (شرکت دارویی برکت) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 10.7 میلیارد تومان بود. پس از برکت، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فسبزوار (شرکت پارس فولاد سبزوار) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

لیدرهای بازار 

امروز نمادهای «فارس»، «شپدیس» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «پاکشو»، «بورس» و «شفن» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «بپاس» و «هرمز» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «سمگا»، «وهور» و «کوثر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس بورس صدرنشین است و شستا و کالا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، وهامون و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

تداوم کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 88 درصدی به رقم 8 هزار و 523 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 601 میلیارد تومان بود که 40 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز برای دومین روز متوالی نزول کرد و با افت 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 303 میلیارد تومان رسید که 48 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

افزایش ارزش صف‌های خرید 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز دوشنبه 59 درصد کاهش یافت و 144 میلیارد تومان شد.  ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 61 درصد رشد کرد و در رقم 346 میلیارد تومان ایستاد. 

نماد شفن (شرکت پتروشیمی فناوران) با صف‌ خرید 61 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شفن، نمادهای سمگا (شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و آپ (شرکت آسان پرداخت پرشین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 46 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نماد پترول (شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس