پیش بینی بورس

ایران پاسخ غرب را داد و بازار به این پاسخ اولین واکنش خود را نشان داد. اما همه تقصیرها را هم نباید گردن برجام و پاسخ ایران انداخت چرا که در بازار های جهانی در پایان هفته شاهد کاهش قیمت کامودیتی‌ها بودیم که این موضوع به افت شاخص دامن زد.

شاخص بورس تهران روز شنبه با افت  12 هزار 461 واحدی روی عدد یک میلیون و 426 هزار و 935 واحد ایستاد تا دوباره خود را در محدوده حمایتی ببنید.

بازار روز شنبه با افت در گروه‌های خودرویی وبانکی همراه بود که به نظر می‌رسد با کمی سرک کشیدن در خبرهای برجامی می‌توان به این موضوع شک کرد که آیا برجامی خواهد بود یا خیر؟

با عرضه خودرویی و بانکی‌ها خیلی‌ها این شایعه را در بازار راه انداختند که قرار نیست برجامی داشته باشیم و بازار با عرضه گروه خودرویی و بانکی به سمت و سوی خرید نمادهای دلاری حرکت می‌کند. اما این فرضیه هم می تواند ناقص باشد چرا که هفته پیش بازارهای جهانی چندان دلچسب نبودند.

وقتی به نقشه بازار نگاه می‌کنیم، بزرگان گروه خوردویی به همراه گروه بانکی عرضه شدند. در گروه فلزات اساسی با وجود این که فولاد روی صفر تابلو ایستاد تنها تک نماد وسدید را می‌توانیم به عنوان نماد مثبت این گروه نام ببریم.

حال گروه مواد شیمیایی یک در میان خوب و بد بود و گروه فراکاب که هفته پیش پیشتاز در خرید بود امروز حسابی سرخ شد.

نمادهای استقلال و پرسپولیس همچنان پر قدرت در صف فروش به کار خود ادامه می‌دهند تا باز هم شاهد کاهش قیمت این دو نماد ورزشی باشیم.

با نگاهی به نمودار شاخص کل می‌بینیم که شاخص به سطح حمایتی یک میلیون 426 هزار واحدی بار دیگر نزدیک شده است و این سؤال پیش می‌آید که بازار حمایت نخواهد شد؟ و این سطح از دست می‌رود؟ ویا فردا شاهد حمایت‌های سنگین هستیم؟

شاخص روز شنبه به محدوده‌ای رسیده است که در 10 مرداد ماه به این سطح واکنش مثبت نشان داده است و امید فعالان این است که بار دیگر این سطح حمایتی از خود نشان دهد.

از دست رفتن این حمایت ممکن است دل خیلی از افراد را خالی کند و امیدواری به آینده بازار از بین برود. در صورت افت شاخص از این محدوده ممکن است هدف نزولی، بعدی محدوده یک میلیون 390 هزار واحدی باشد. اما باید همیشه این نکته را در گوشه ذهن داشت که تنها چیزی که ثابت می‌ماند، تغییرات است.

پیش بینی بورس