شرکت توسعه معادن روی ایران مالک 56 درصد نماد فسرب (شرکت ملی سرب و روی ایران) است و حدود 29 درصد از این نماد نیز شناور است. در حال حاضر ارزش بازاری این نماد در پایان هفته اول شهریور ماه 1401 به رقم 1 هزار و 470 میلیارد تومانی رسیده است.

سال مالی این نماد منتهی به 29 اسفند ماه است و با توجه به آخرین گزارش ماهانه شرکت در خصوص فروش و درآمدهای اعلامی شرکت ملی سرب و روی ایران توانسته است رقم 220 میلیارد تومان درامد فروش در طی 5 ماهه ابتدایی سال کسب کند.

روند رو به رشد درآمدی این نماد از ابتدای تیر ماه سال جاری روند خوب و رشدی بوده است که در مرداد ماه با افت شدید همراه شده و به رقم 28 میلیارد تومانی برای مرداد ماه رسیده است.

همچنین این نماد بابت نرخ‌های فروش خود در مرداد ماه دچار افت شده است به طوری که نرخ فروش شمش روی این شرکت از 96 میلیون تومان به ازای هر تن در خرداد ماه به 85 میلیون تومان و در تیر ماه و 80 میلیون تومان به ازای هر تن در مرداد ماه رسیده است که افت چشم گیری است.

فسرب

در خصوص سود و بهای تمام شده این نماد باید گفت که بهای تمام شده خود را در فصل بهار نسبت به فصل زمستان کاهش داده است و از رقم 123 میلیارد تومان به عدد 74 میلیارد تومان رسیده است.

و با این کاهش در بهای تمام شده توانسته است سود ناخالص را از 24 میلیاردتومان به رقم 32 میلیارد تومان برای فصل بهار افزایش دهد. 

اما سود خالص این شرکت نسبت به فصل زمستان با کاهش مواجه شده است و به عدد 18 میلیاردتومان رسیده است. فسرب توانسته است سود انباشته زمستان را از عدد 226 میلیارد تومان به عدد 233 میلیارد تومان افزایش دهد.

 فسرب

فسرب


همچنین بخوانید؛ 

بررسی عملکرد ماهانه شرکت گلگهر/ افت قیمت قابل توجه سهام کگل از ابتدای سال

تحلیل بنیادی سهام تاصیکو