به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه یکم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 6 هزار و 944 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 431 هزار و 435 واحد رسید. بدین ترتیب سطح حمایت یک میلیون و 430 هزار واحدی که از دست رفته بود خیلی زود احیا شد. 

اما شاخص هم وزن بورس با رشد 5 هزار و 28 واحدی در سطح 402 هزار و 324 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 151 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 142 واحد باقی ماند.  

این در حالی است که دیروز شاخص‌های بازار برای پنجمین روز متوالی ریزش کرده بودند

تغییر مالکیت سهام 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 95 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 37 میلیارد تومان بود. پس از حکشتی، نمادهای سمگا (شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و خزامیا (شرکت زامیاد) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.  

در مقابل، بیشترین خروج پول حقیقی به نماد مبین (شرکت مبین انرژی خلیج فارس) اختصاص داشت. پس از مبین، نمادهای های‌وب، بپاس، تفارس و تپمپی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. 

بورس

نمادهای پیشران 

امروز نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشت و پس از فملی، نمادهای «نوری» و «حکشتی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و نمادهای «فارس»، «فولاد» و «کگل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «فرابورس» و «فغدیر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «توسن» و «زاگرس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، قچار و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 863 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 532 میلیارد تومان بود که 46 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 255 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 5 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته رشد کرد و در رقم 245 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد بورس (شرکت بورس اوراق بهادار تهران) با صف‌ خرید 32 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از بورس، نمادهای حخزر (شرکت کشتیرانی دریای خزر) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فنورد (شرکت نورد و قطعات فولادی) تعلق داشت که ارزش آن 5 میلیارد تومان بود.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس


همچنین بخوانید؛ 

فساد فولاد مبارکه به چماق سیاسی بدل می‌شود؟