بازار امروز در ادامه روند نزولی چند روز خود باز هم شاهد افت بود و نزدیک به 9 هزار واحد از شاخص را از دست دادیم. امروز تا نیمه اول بازار روند معاملات متعادل و آرام بود تا اینکه درنیمه دوم بازار و با بازگشایی نماد فولاد و عرضه این نماد شاخص دوام نیاورد و با افت هایی همراه شد. از روز گذشته همچنان حواشی زیادی دامن فولادی ها را گرفته است و این موضوع به نظر همچنان ادامه دار است. روز قبل به این موضوع اشاره شد که بازار در بهترین حالت می‌تواند در محدوده صفر تابلویی معامله شود و در غیر این صورت با افت های ادامه دار همره هستیم.

امروز شاخص به زیر عدد یک میلیون و 430 هزار واحدی رسید، محدوده میانگین 200 روزه شاخص یک میلیون و 400 هزار واحدی است و فردا ممکن است به این سطح میانگین واکنش نشان دهد. از دست رفتن این سطح حمایتی از منظر تکنیکالیست ها برای بازار یک خط بزرگ است و همچنین اهالی اهل بنیادی هم شاخص را پایین‌تر از این سطح نمی‌بیبیند و افت بیشتر شاخص برگشت را برای اهداف بالاتر سخت تر می‌کند.

گزارش تفصیلی معاملات بورس در روز یکشنبه 30 مرداد 1401

امروز گروه خوردوسازی ایران خودرو و سایپا اعلام کردند که ارزش گذاری دو شرکت و زیر مجموعه های آنها توسط کارشناسان به پایان رسیده است و شاید این موضوع باعث ورود تقاضای جدید به بازار شود و شاخص این بار با گروه خودرویی رنگ سبزی را به خود بگیرد.

در بازار همچنان ارزش معاملات پایین است و فعالان معتقد هستند با این اعداد و ارقام نمیشود به آینده بازار خوش بین بود.

همچنین که در ماه های آینده بحث بودجه دوباره داغ خواهد شد و امیدواریم تا قبل از شروع مباحث بودجه بندی بازار کمی خود را بازیابی کند.

سکه در بازار آزاد امروز کمی برگشت و مقداری از افت های این چند روزه را جبران کرد و حوالی 13 میلیون دویست معامله شد دلار بازار آزاد هم حوالی 28 هزار 900 تومان ایستاد اما برای فعالان دلار نیمایی ارجعیت دارد و امروز شاهد افت این نرخ دلاری نبودیم.

امروز بیشترین ورود پول به نماد فخوز بود که حقیقی ها رقم 6 میلیارد تومانی را وارکرده بودند و درمقابل بیشترین خروج پول هم از نماد وامید بود که حقیقی های بازار بیش از 15 میلیارد تومان از این نماد را نقد کردند.

و نکته جالب بازار امروز با وجود افت شاخص تعداد نمادهای صف خریدی بود که 87 نماد در صف خرید در مقابل 17 نماد در صف فروش بود که خریداران این نماد ها برای خرید ایستادگی کردند.

بورس