یک روز پس از انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس درباره شرکت فولاد مبارکه و توقف نماد معاملاتی «فولاد»، در نیمه معاملات روز یکشنبه این نماد بازگشایی شد و با ریزش قیمتی و افزایش عرضه در بازار مواجه بود.

نماد فولاد در معاملات یکشنبه 2.5 درصد ریزش کرد و به تنهایی هزار و 964 واحد شاخص کل را پائین کشید و بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشت. امروز شاخص بیش از 8 هزار واحدی ریزش کرد. 

رشد فروش و خروج سرمایه حقیقی

امروز سهم حقیقی‌ها از خریدهای نماد فولاد 22.5 درصد بود و 45 درصد از فروش‌ها نیز به حقیقی‌ها اختصاص داشت. همچنین به طور میانگین سرانه خرید هر معامله‌گر حقیقی 10 میلیون تومان بود و سرانه فروش هر معامله‌گر حقیقی 29 میلیون تومان بود.

در مجموع خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی فولاد 8 میلیارد تومان بود. 

اطلاعیه فولاد

در گزارش تحقیق و تفحص مجلس درباره شرکت فولاد مبارکه اعلام شده که تخلفی 91 هزار میلیارد تومانی رخ داده است. بزرگی این رقم موجب واکنش‌های بسیاری شده است. شرکت فولاد مبارکه در اولین اطلاعیه رسمی که در سامانه کدال منتشر شد اعلام کرد: «اظهارنظر قطعی در خصوص کلیه ادعاهای مطرح‌شده در گزارش مذکور منوط به رسیدگی و صدور رأی قطعی از مرجع قضایی است.»

فولاد تأکید کرده که «عملکرد شرکت فولاد مبارکه طبق صورت‌های مالی سالانه توسط حسابرس و بازرس قانونی شرکت و مطابق با قوانین جاری کشور و آیین‌‌‌نامه‌‌‌های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار مورد رسیدگی و حسابرسی قرار گرفته و در مجامع عمومی شرکت به تصویب سهامداران رسیده است و موارد مطروحه تغییری در عملکرد تولید و سودآوری شرکت ایجاد نخواهد کرد.» 

فولاد مبارکه