به گزارش اکوایران ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس در شروع معاملات افزایشی شد و تا پایان به صعود ادامه داد. با این حال در نیمه دوم معاملات روند تقریبا ثابت و آرامی را داشت. 

در پایان معاملات شاخص کل بورس با صعود 5 هزار و 264 واحدی به رقم یک میلیون و 443 هزار و 713 واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز رشد کرد و در پایان معاملات هزار و 171 واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم 389 هزار و 473 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 42 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 861 واحد رسید. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 328 نماد رشد قیمت داشتند و 272 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 54 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 46 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سی‌اُمین روز متوالی منفی شد و 104 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه مسیر پول‌های حقوقی به سمت نمادهای پالایشی بود و بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شتران (شرکت پالایش نفت تهران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 15 میلیارد تومان بود. پس از شتران، نمادهای شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و کسرام (شرکت پارس سرام) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فولاد»، «نوری»، «فارس» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «ومعادن»، «میدکو» و «حکشتی» بیشترین تأثیرمنفی کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «خدیزل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «شاوان» و «بپاس» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فملی صدرنشین است و نوری و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

روز سه‌شنبه تعداد نمادهای سبز بازار بیشتر از دیروز شد و اغلب نمادهای خودرویی، محصولات غذایی و گروه محصولات شیمیایی رشد قیمتی داشتند. امروز و پس از انتشار خبر فروش بلوک خودرویی‌ها، معاملات نمادهای خودرویی‌ رونق گرفت و اغلب آن‌ها سبزپوش شدند.

مازاد تقاضا در بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 13 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته رشد کرد و در رقم 23 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد حتاید (شرکت تاید واتر خاورمیانه) با صف‌ خرید 6.5 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از حتاید، نمادهای خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) و افرا (شرکت افرا نت) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سصفها (شرکت سیمان اصفهان) تعلق داشت که ارزش آن 4 میلیارد تومان بود. پس از سصفها، نمادهای تکنو، حپترو، دروز و فمراد بیشترین صف فروش داشتند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 2 میلیارد تومان رسید. در آخرین روز معاملاتی هفته فولاد، حتاید، شپنا، نوری و خگستر بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را داشتند. 

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 49 میلیارد تومان بود. 

پس از فولاد، حتاید بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نوری و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی با تعداد 240 میلیون 407 هزار و 722 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد وساخت و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.