به گزارش اکوایران ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس در شروع معاملات افزایشی شد و تا پایان به صعود ادامه داد. در پایان معاملات شاخص کل بورس با صعود 3 هزار و 3 واحدی به رقم یک میلیون و 471 هزار و 896 واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز رشد کرد و در پایان معاملات 2 هزار و 103 واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم 403 هزار و 781 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 79 واحد نزول کرد و به رقم 19 هزار و 539 واحد رسید. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 322 نماد رشد قیمت داشتند و 167 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 65 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 35 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای بیست و پنجمین روز متوالی منفی شد و 35 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام نوری (شرکت پتروشیمی نوری) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 13 میلیارد تومان بود. پس از نوری، نمادهای شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و کچاد (شرکت صنعتی و معدنی چادرملو) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «کگل»، «فخوز» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شپدیس»، «شستا» و «مبین» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «فغدیر» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و شستا و نوری در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، آریا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

مازاد تقاضا در بورس

در پایان معاملات امروز تمامی صف‌های فروش جمع آوری شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 83 درصد رشد کرد و در رقم 75 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد غمینو (شرکت صنایع غذایی مینو شرق) با صف‌ خرید 19 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غمینو، نمادهای وملی (شرکت هلدینگ صنعتی ملی) و غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) بیشترین صف خرید را داشتند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 606 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 212 میلیارد تومان بود که 55 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 693 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 14 ماه اخیر است. 

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد نوری (شرکت پتروشیمی نوری) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 50 میلیارد تومان بود. 

پس از نوری، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد غدشت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن سکرد و خزامیا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز شستا با تعداد 405 میلیون 389 هزار و 419 سهم در صدر قرار گرفته است. وتجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. دو نماد کرمان و فاذر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس