به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیست و نُهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 3 هزار و 3 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 471 هزار و 896 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 2 هزار و 103 واحدی در سطح 403 هزار و 781 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 79 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 539 واحد قرار گرفت.  

کاهش خروج سرمایه

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای بیست و پنجمین روز متوالی منفی شد و 35 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام نوری (شرکت پتروشیمی نوری) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 13 میلیارد تومان بود. پس از نوری، نمادهای شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و کچاد (شرکت صنعتی و معدنی چادرملو) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

photo_2022-07-20_14-05-15

نمادهای پیشران

امروز نمادهای «کگل»، «فخوز» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شپدیس»، «شستا» و «مبین» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «فغدیر» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و شستا و نوری در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، آریا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

رکود شدید معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 606 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 212 میلیارد تومان بود که 55 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 693 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 14 ماه اخیر است. 

رشد صف‌های خرید پایانی بازار

در پایان معاملات امروز تمامی صف‌های فروش جمع آوری شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 83 درصد رشد کرد و در رقم 75 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد غمینو (شرکت صنایع غذایی مینو شرق) با صف‌ خرید 19 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غمینو، نمادهای وملی (شرکت هلدینگ صنعتی ملی) و غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) بیشترین صف خرید را داشتند. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس