به گزارش اکوایران، روز یکشنبه ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 395 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 322 میلیارد تومان بود که 21 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 266 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 100 میلیارد تومان بود. 

پس از خگستر، دی بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد فملی و خزامیا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 797 میلیون و 722 هزار و 177 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. دو نماد خودرو و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

الاکلنگ بورس و فرابورس

امروز معاملات بازار با نزول شاخص‌ کل آغاز شد و در یک ساعت ابتدایی شاخص تا مرز یک میلیون و 500 هزار واحد پائین رفت. اما پس از آن سمت تقاضای بازار رشد کرد و شاخص روند صعودی پیدا کرد.

در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز شنبه هزار و 346 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 502 هزار و 979 واحد رسید. 

شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز هزار و 159 واحد نسبت به روز شنبه بالا آمد و در رقم 418 هزار و 362 واحد ایستاد. 

شاخص کل فرابورس هم قرمزپوش شد و 13 واحد افت کرد و به رقم 20 هزار و 195 واحد رسید.

بورس