به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 11 تیر- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس پس از دو روز بار دیگر نزول کرد و 716 واحد پائین آمد. شاخص هم‌وزن 388 واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس کاهش 27 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 330 نماد رشد قیمت و 316 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 51 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 49 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت صنایع آذر آب (فاذر)، شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان (کسرا) و شرکت کمباین سازی ایران (تکمبا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت ریل پرداز سیر (حریل) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت سیمرغ (سیمرغ)، شرکت سیمان کردستان (سکرد)، و شرکت سایپا آذین (خاذین) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشت و دام قیام اصفهان (زقیام)، شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) و شرکت آ س پ (آ.س.پ) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 60 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات چهارشنبه 9 نماد صف فروش داشت و تعداد نمادهای صف خرید 23 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 9 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 42 درصد افت کرد و در رقم 69 میلیارد تومان ایستاد. 

نماد کسرا (شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان) با صف‌ خرید 21 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کسرا، نمادهای حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) و ختراک (شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات چهارشنبه به نماد سکرد (شرکت سیمان کردستان) تعلق داشت که ارزش آن 4 میلیارد تومان بود. پس از سکرد، نمادهای کدما، فمراد، خاذین و قهکمت بیشترین صف فروش داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص در مجموع روند کاهشی داشت و بیش از 19 هزار واحد نزول کرد. شاخص به استثنای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، در باقی روزهای هفته نزول کرد و در روز چهارشنبه افت 716 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در آخرین روز کاری هفته شاخص هم وزن نیز افت کرد و نیمی از نمادهای بازار قرمزپوش شدند. 

شپنا، فارس، نوری، شتران، شبندر، پارس، فخوز و خودرو از بزرگان قرمزپوش بورس بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

جریان خروج پول حقیقی نیز برای دوازدهمین روز متوالی ادامه داشت و 436 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد که نسبت به روز سه‌شنبه افزایش 67 درصدی داشته است. همچنین در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید 60 میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

به علاوه حجم معاملات در روز چهارشنبه نسبت به روزهای پیشین در سطح پائینی قرار گرفت و ارزش معاملات خرد افت 3 درصدی داشت. 

بنابراین روندهای درونی بازار همچنان منفی است و نشان از قدرتمندی نیروهای نزولی دارد. برخی از تحلیل‌گران میل به خروج سهامداران از بازار را به علت رشد قیمت‌ها در سایر بازارها می‌دانند. در یک ماه اخیر در بازارهای دارائی مانند سکه، طلا، ارز و مسکن قیمت‌ها روند صعودی داشته است اما در بورس قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها نزولی بوده است. این در حالی است که عملکرد شرکت‌ها تناسبی با افت قیمت سهام ندارد. در نتیجه تحلیل‌گران افت قیمت‎‌ها را متأثر از خروج سرمایه و ریسک‌های تحمیل شده به بازار می‌دانند. یکی  از این ریسک‌ها افزایش شکاف قیمتی دلار آزاد و دلار نیما است. با توجه به عدم نتیجه بخشی مذاکرات برجامی، می‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها در بازار ارز و طلا رشد کند. این رشد در کوتاه مدت در بازار سهام نیز نوسان و تلاطم ایجاد خواهد کرد اما با توجه به اینکه قیمت معیار در بازار سهام نرخ نیمایی است، در میان مدت شاهد خروج سرمایه از بورس تهران خواهیم بود.  

پیش بینی بورس