به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه یکم تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 7 هزار و 617 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 539 هزار و 630 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 127 واحد پائین آمد و در رقم 423 هزار و 456 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 152 واحد افت کرد و به رقم 20 هزار و 833 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 165 نماد رشد قیمت و 476 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 26 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 74 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ موتوژن (بموتو)، شرکت سایپا شیشه (کساپا) و شرکت عمران و توسعه فارس (ثفارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ سرمایه گذاری اعتلای البرز (اعتلا)، شرکت کی بی سی (کی.بی.سی) و شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خچرخش (شرکت چرخشگر)، مداران (شرکت داده پردازی ایران) و تپمپی (شرکت پمپ سازی ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (زقیام)، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) و شرکت آ س پ (آ.س.پ) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 75 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 4  درصد کاهش یافت و 44 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 39 درصد افت کرد و در رقم 119 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

امروز نماد ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس) با صف‌ خرید 55 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ثفارس، نمادهای حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی) و فمراد (شرکت آلومراد) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خچرخش (شرکت چرخشگر) تعلق داشت که ارزش آن 15 میلیارد تومان بود. پس از خچرخش، نمادهای وآذر، قلرست، مداران و تلیسه بیشترین صف فروش داشتند. 

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص‌ کل بورس تهران روند نزولی را از سر گرفت. در حالی که پس از نزول شاخص در سه روز ابتدایی هفته، روز دوشنبه شاخص اندکی بالا آمد و در یک قدمی نیمه کانال 1.5 میلیونی قرار گرفت. اما روز سه‌شنبه شاخص نزول 7 هزار واحدی داشت و از نیمه کانال دور شد. 

دیروز ارزش معاملات خرد سهام باز هم نزول کرد و با افت 20 درصدی نسبت به دوشنبه به 3 هزار و 674 میلیارد تومان رسید. 

نمادهای فملی، نوری، فولاد، شپنا، شپدیس، میدکو، شستا، وغدیر، فخوز، شبندر، شتران و تاپیکو بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص داشتند. 

روز گذشته تعداد نمادهای قرمزپوش بازار بیشتر بودند برای ششمین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد. در 6 روز اخیر در مجموع بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است. بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای تاصیکو، تفارس، خزامیا، شپنا، شگویا، شبندر، شستا، نوری، فملی، وپست و شتران تعلق داشت.

افت شاخص‌ها، رکود معاملات و خروج سرمایه سه نشانه منفی معاملات دیروز بود که نشان دهنده وضعیت نزولی بازار است. بنابراین به نظر می‌رسد بورس در اولین روز کاری تیرماه توان صعود نداشته باشد. با این حال تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند شاخص در سطح یک میلیون و 530 هزار واحد حمایت خواهد شد و اگر شاخص تا نزدیکی آن نزول کند رو به بالا برخواهد گشت. 

پیش بینی بورس