به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز گذشته شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 31 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل رشد هزار و 286 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و 223 واحد صعود کرد. شاخص کل فرابورس نیز 27 واحد بالا آمد. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 251 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 388 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 39 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 61 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس شرکت‌ سیمان تهران (ستران)، شرکت‌ نیروکلر (شکلر) و شرکت سیمان صوفیان (سصوفی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ قند شیروان (قشیر)، بانک دی (دی) و شرکت کلر پارس (کلر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای دکیمی (شرکت کیمی دارو)، وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) و شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

دیروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 32 درصد کاهش یافت و 46 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 4 درصد افت کرد و در رقم 195 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

در روز دوشنبه نماد دی (بانک دی) با صف‌ خرید 50 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از دی، نمادهای ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس) و ستران (شرکت سیمان تهران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

در پایان معاملات دوشنبه بیشترین صف فروش بازار به نماد وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) تعلق داشت که ارزش آن 34 میلیارد تومان بود. پس از وآذر، نمادهای حپترو، خچرخش، تپمپی و مداران بیشترین صف فروش داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

روز دوشنبه شاخص‌های بورس تهران دو روند متفاوت داشتند. شاخص کل و شاخص هم وزن بورس در 50 دقیقه ابتدایی روند صعودی داشتند به طوری که شاخص کل تا رقم یک میلیون و 550 هزار واحد بالا رفت و شاخص هم وزن تا نزدیکی سطح 428 هزار واحد صعود کرد. اما در ادامه معاملات هر دو نماگر مهم بورس روند نزولی داشتند. 

این در حالی است که در نیم ساعت ابتدایی بیش از 360 نماد سبزپوش بودند، رفته رفته عرضه‌های بازار افزایش یافت و در پایان معاملات 251 نماد رشد قیمت داشتند و 388 نماد قرمزپوش بودند.

نمادهای حکشتی، خودرو، خساپا، مبین، خگستر، سیتا و کچاد نمادهای بزرگ بورس بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در سوی دیگر بازار شپدیس، فملی، اخابر، شیراز، همراه، فارس، وبانک و شتران بزرگان قرمزپوش بازار سهام بودند. 

علاوه بر این در معاملات دیروز روند خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام تداوم داشت و 292 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

تفارس، شتران، فملی، آسیاتک، وغدیر، شستا، خزامیا، بپاس، خچرخش و شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را در معاملات روز دوشنبه داشتند. 

با این وصف روند بازار همچنان ناپایدار است و اگر روند خروج پول حقیقی ادامه یابد شاخص‌های بازار در معاملات آخرین روز خرداد نزولی خواهد بود. برخی از تحلیل‌گران معتقدند روند صعودی که در بهار امسال شکل گرفت تداوم نخواهد داشت و در میان مدت شاخص توان صعود به محدوده‌های بالاتر را نخواهد داشت. 

بورس