به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 965 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 709 میلیارد تومان بود که 34 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 22 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 880 میلیارد تومان رسید.که کمترین رقم در سال جاری است. 

 بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 81 میلیارد تومان بود. 

پس از حکشتی، نماد خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و ددانا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شپنا و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز سهام شستا با تعداد 542 میلیون و 635 هزار و 868 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد خودرو تعلق داشت. نمادهای خگستر و تجلی نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

رشد اندک شاخص کل

امروز شاخص کل در سطح یک میلیون و 515 هزار و 383 واحد قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه هزار و 73 واحد صعود کرد.  شاخص هم‌وزن نیز امروز روند نزولی داشت و در پایان معاملات با افت 941 واحدی نسبت به روز کاری گذشته در رقم 419 هزار و 64 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس  با 15 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 838 واحد رسید. 

بورس