به گزارش اکوایران، روند صعودی شاخص کل بورس در هفته گذشته ادامه یافت و برای پنجمین هفته متوالی بازدهی مثبت داشت. شاخص در سه روز کاری هفته صعود کرد و بالا‌تر از سطح هفته گذشته قرار گرفت.  

بازدهی مثبت بورس

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 30 هزار و 527 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی هفته  شاخص بورس مثبت 1.9 درصد شد. 

همانند شاخص کل، در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن صعود کرد. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 4 هزار و 214 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 0.9 درصدی را ثبت کرد.

بورس

پیش بینی بورس هفته

در هفته اخیر، روند افزایشی شاخص‌های بورس ادامه یافت و در اولین روز کاری هفته صعود کرد. شاخص در روز شنبه نزدیک به 14 هزار واحد بالا آمد اما روز یکشنبه 5 هزار و 431 واحد نزول کرد. 

روز دو‌شنبه شاخص رشد کرد و 10 هزار و 820 واحد بالا آمد. صعود شاخص در روز سه‌شنبه نیز تداوم داشت و 22 هزار و 225 واحد رشد کرد و از مرز یک میلیون و 600 هزار واحد عبور کرد. 

در روز چهارشنبه شاخص نتوانست کانال جدید را حفظ کند و 11 هزار و 47 واحد افت کرد. در پایان معاملات چهارشنبه بازار برای بیست و سومین روز کاری متوالی با مازاد تقاضا بسته شد و ارزش صف‌های خرید به 284 میلیارد تومان بالغ شد.

در این هفته شاهد خروج پول حقیقی از بورس و افزایش آن نسبت به هفته پیشین بودیم. در مجموع کل هفته 557 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که میانگین روزانه خروج پول حقیقی 111 میلیارد تومان بود. در این هفته نیز جریان ورود پول به سوی نمادهای کوچک و متوسط بازار بود و نمادهای بزرگ سهم بیشتری از خروج پول حقیقی داشتند. 

همچنین بیشترین بازدهی هفتگی بورس تهران به نمادهای شکربن، اکالا، مدیریت، حگهر، فروسیل، آسیاتک، پارس و ساینا اختصاص داشت. بنابراین روندهای درونی بازار سهام در مجموع مثبت و رو به رشد بودند. اما تنزل شاخص از کانال 1.6 میلیونی مقاومت روانی نسبت به این محدوده را حفظ کرد. برخی از تحلیل‌گران معتقدند مقاومت در این سطح بیش از آن که با واقعیت‌های بازار تطابق داشته باشد ریشه در ذهنیات و انتظارات معامله‌گران دارد. اما در هفته اخیر یکی از ریسک‌های بازار عدم انتشار گزارشات مالی شرکت‌ها بود. اغلب شرکت‌ها از جمله نمادهای پالایشی انتشار گزارش را به دقیقه 90 موکول کردند. در هفته پیش رو گزارشات مالی سالانه شرکت‌ها بورسی منتشر خواهد شد و از طریق سامانه کدال در دسترس عموم قرار می‌گیرد. انتشار تعداد زیادی گزارش در روزهای اخیر ریسک بازار در هفته اول خرداد ماه خواهد بود. گزارشاتی که با توجه به نزدیک شدن به موعد برگزاری مجامع بر روند بازار اثرگذار خواهد بود. 

بورس