به گزارش اکوایران ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس کانال یک میلیون و 600 هزار واحدی را از دست داد و تا رقم یک میلیون و 594 هزار واحد پائین آمد. 

امروز بازار سهام از ابتدا نزولی شد و تا پایان به نزول ادامه داد. در پایان معاملات شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و 594 هزار و 976 واحد رسید که نسبت به روز سه‌شنبه 11 هزار و 47 واحد پائین‌تر ایستاده است.

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز افت کرد و در پایان معاملات 5 هزار و 186 واحد نسبت به روز سه‌شنبه پائین آمد و در رقم 442 هزار و 623 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 45 واحد نزول کرد و به رقم 21 هزار و 643 واحد رسید. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 3207 نماد رشد قیمت داشتند و 416 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 33 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 67 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 330 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در معاملات اردیبهشت ماه است. گروه فلزات اساسی بیشترین سهم را از خروج پول حقیقی داشت. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 51 میلیارد تومان بود. پس از فملی، نمادهای ومعادن (شرکت توسعه معادن و فلزات) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

امروز نمادهای پالایشی «شپنا»، «شبندر» و «شتران» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «کچاد»، «کگل» و «فارس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «صبا» و «سمگا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «ددانا» و «شجم» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شپنا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز حگهر، فزر و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

مازاد تقاضا در بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 72 درصد کاهش یافت و 111 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 178 درصد رشد کرد و در رقم 284 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد ددانا (شرکت داروسازی دانا) با صف‌ خرید 82 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ددانا، نمادهای مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) و شپارس (شرکت بین المللی محصولات پارس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدام (شرکت خوراک دام پارس) تعلق داشت که ارزش آن 34 میلیارد تومان بود. پس از غدام، نمادهای کدما، سکرد، فلوله و حآسا بیشترین صف فروش را داشتند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 785 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 256 میلیارد تومان بود که 2 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 780 میلیارد تومان رسید. 

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 243 میلیارد تومان بود. 

پس از خگستر، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد آسیاتک رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فملی و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز شستا با تعداد 958 میلیون 62 هزار و 377 سهم در صدر قرار گرفته است. خگستر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد کرمان و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.