به گزارش اکوایران،  در 2 ساعت ابتدایی معاملات امروز، سه‌شنبه 6 اردیبهشت ماه، شاخص کل با رشد 13 هزار و 853 واحدی به ارتفاع یک میلیون و 521 هزار واحد رسیده است. شاخص کل هم وزن نیز با 4 هزار و 473 واحد افزایش به سطح 409 هزار واحد رسیده است. همچنین شاخص کل فرابورس با رشد 49 واحدی در سطح 20 هزار و 875 واحد ایستاده است. 

لیدرهای بازار

نماد‌های فارس، تاپیکو، شپنا، شستا، نوری و شبندر بیش‌ترین اثر را در رشد شاخص کل بورس دارند و در فرابورس نیز نمادهای آریا، زاگرس، فزر و ومهان پیشران بازار هستند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای آریا، کرمان و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در معاملات امروز قیمت سهام تمامی نمادهای پالایشی و بانکی رشد کرده و این 2 گروه بزرگ سبزترین گروه‌های بازار سهام هستند. 

تداوم رشد فارس

نماد فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) در معاملات سه‌شنبه به صعود ادامه داد تا در یک ماه اخیر رشد 11 درصدی را ثبت کند. فارس در 9 روز اخیر 8 روز صعودی را پشت سر گذاشته و از عوامل اصلی رشد شاخص کل بورس تهران بوده است. امروز نیز فارس به تنهایی هزار و 600 واحد شاخص را بالا کشیده و بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته است.

ارزش معاملات

ارزش معاملات بازار سهام تا این لحظه به 6 هزار و 484 میلیارد تومان بالغ شده که 4 هزار و 700 میلیارد تومان به بورس و هزار و 784 میلیارد تومان به فرابورس اختصاص دارد. 

نقشه بورس

بورس