به گزارش اکوایران، شاخص کل بورس در هفته گذشته روند صعودی داشت و وارد کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی شد. شاخص تا روز سه‌شنبه رکورد 5 روز صعودی متوالی را پشت سر گذاشت و روز چهارشنبه افت اندکی داشت. در پایان هفته شاخص کل بالا‌تر از سطح هفته گذشته قرار گرفت.  

بازدهی مثبت بورس

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 58 هزار و 158 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی هفته  شاخص بورس مثبت 4 درصد شد که بیشترین صعود در 3 هفته اخیر است.

همانند شاخص کل، در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن صعود کرد. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 18 هزار و 473 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 4.8 درصدی را ثبت کرد.

بورس

پیش بینی بورس هفته

در هفته اخیر، بازدهی بورس باز هم مثبت شد. شاخص در روز شنبه 13 هزار و 539 واحد رشد کرد و روز یکشنبه بیش از 7 هزار واحد بالا آمد. روز دوشنبه بیشترین رشد هفته رقم خورد و شاخص با صعود 26 هزار و 654 واحدی وارد کانال 1.5 میلیون واحدی شد. روز سه‌شنبه شاخص برای پنجمین روز متوالی رشد کرد و 11 هزار واحد بالا آمد. در آخرین روز کاری هفته نیز شاخص افت اندک 818 واحدی داشت. 

در پایان هفته اخیر، بازار برای ششمین روز متوالی با مازاد تقاضا بسته شد. روز چهارشنبه نیز معاملات بازار با مازاد تقاضای 299 میلیارد تومانی بیسته شد. 

در این هفته شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم. در مجموع کل هفته 288 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که میانگین روزانه ورود پول حقیقی 57 میلیارد تومان بود. تا پایان روز دوشنبه رکورد 4 روز ورود پول حقیقی ثبت شد اما در دو روز پایانی هفته خروج سرمایه حقیقی ثبت شد.

بنابراین وضعیت کلی بازار سهام در هفته گذشته مثبت بود و شاخص با ثبت رشد 10 درصدی فروردین ماه را به پایان برد. با این وصف سهامداران با روحیه مثبتی به سراغ اولین هفته کاری اردیبهشت 1401 خواهند رفت. رشد خوب ماه فروردین می‌توانست بهتر نیز باشد اگر از فرصت رشد قیمت‌های جهانی بهره بیشتری نصیب بازار سهام و معامله‌گران می‌شد. متأسفانه تصمیمات خلق‌الساعه و غیرکارشناسی دولت سیزدهم مانع رشد بیشتر بازار شد. در مجموع می‌توان گفت فعلا و تا رسیدن به فصل مجامع بورسی در پایان بهار شاخص پتانسیل رشد دارد. 

بورس