به گزارش اکوایران، روند شاخص کل بورس در هفته آخر فروردین ماه صعودی بود و رکورد 5 روز صعود متوالی را ثبت کرد. پس از آن که هفته پیش شاخص در روز چهارشنبه از نیمه کانال 1.4 میلیونی بالاتر آمد در ابتدای هفته اخیر به روند صعودی ادامه داد و روز شنبه شاخص 13 هزار و 539 واحد بالا آمد. روز یکشنبه نیز شاخص بیش از 7 هزار واحد رشد کرد.

 روز دوشنبه نیز رشد شاخص ادامه یافت و 26 هزار 654 واحد صعود کرد و وارد کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی شد. روز سه‌شنبه شاخص افزایش 11 هزار و 221 واحدی را پشت سر گذاشت اما در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس تهران از صعود بازماند و 818 واحد پائین آمد.

بورس

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 58 هزار و 158 واحد بالا‌‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 4 درصد شد.

همانند شاخص کل، در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن صعود کرد. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 18 هزار و 473 واحد بالا‌تر ایستاد و وارد کانال 400 هزار واحدی شد. بازدهی شاخص هم وزن در آخرین هفته معاملاتی فروردین مثبت 4.8 درصد بود.

بورس

رونق معاملات سهام

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی نسبت به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 189 هزار و 994 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 45 هزار و 651 تومان بود که نسبت به رقم 45 هزار و 713 میلیاردی هفته پیشین، افت 0.14 درصدی داشته است.

در هفته اخیر ارزش معاملات خرد رشد کرد. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 6 هزار و 90 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 5 هزار و 532 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 10 درصدی داشته است.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 6 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 186 میلیارد تومان کمتر بود و افت 97 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 12 میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز دوشنبه برمی‌گردد که 1.2 میلیارد تومان بود.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 337 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 9 میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 3 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 437 میلیارد تومان بود و در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز دو‌‌شنبه برمی‌گردد که 210 میلیارد تومان بود.

ورود سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد ورود پول حقیقی در سه روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه بودیم و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. در مجموع کل هفته 288 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی 57 میلیارد تومان بود.