به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه، بیست و چهارم فروردین 1401، شاخص کل بورس تهران با صعود 8 هزار و 100 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 454 هزار و 126 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 2 هزار و 676 واحدی در سطح 382 هزار و 962 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 109 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 38 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 300 نماد رشد قیمت داشتند و 169 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 64 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 35  درصد بازار افت قیمت داشتند. 

ورود پول حقیقی

امروز پس از 2 روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 50 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.  

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام خبهمن (شرکت خودروسازی بهمن) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 53 میلیارد تومان بود. پس از خبهمن، نمادهای وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) و شتران (شرکت پالایش نفت تهران) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بورس

نمادهای پیشران بازار

نمادهای «فولاد»، «شبندر» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «فخوز»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «وسپهر» و «مارون» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «کگهر» و «هرمز» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در آخرین روز کاری هفته تمامی نمادهای پالایشی رشد قیمت داشتند و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» یکپارچه سبزپوش شد. در معاملات نمادهای پالایشی حقیقی‌ها سهم بیشتری از تقاضا داشتند.

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 706 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 733 میلیارد تومان بود که 40 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 33 میلیارد تومان رسید.

افزایش صف‌های خرید پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 99 درصد کاهش یافت و 2.5 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 119 درصد رشد کرد و در رقم 303 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) با صف‌ خرید 89 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ورنا، نمادهای وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) و شتران (شرکت پالایش نفت تهران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات امروز اغلب صف‌های فروش جمع آوری شد و تنها 3 نماد صف فروش داشتند. بیشترین صف فروش به نماد غشصفا (شرکت سیمان غرب) تعلق داشت و پس از آن سخزر و سیلام در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس