به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 24 فروردین- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 33 هزار و 522 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 445 هزار و 969 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 6 هزار و 746 واحد پائین آمد و در رقم 380 هزار و 295 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 259 واحد رشد کرد و به رقم 19 هزار و 930 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 96 نماد رشد قیمت و 388 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 19 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 80 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ زغال سنگ نگین طبس (کطبس)، شرکت سازه پویش (خپویش) و شرکت بیمه ملت (ملت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ فراوری زغال سنگ پروده طبس (کپرور)، شرکت تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران (کیمیا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای فاسمین (شرکت کالسیمین)، کاوه (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش) و سخوز (شرکت سیمان خوزستان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و شرکت فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد عرضه‌ی 790 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 928 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 73 درصد افت کرد و در رقم 138 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) با صف‌ خرید 40 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ورنا، نمادهای وسپهر (شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات) و دیران (شرکت ایران دارو) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 140 میلیارد تومانی داشت. پس از خگستر، نمادهای خساپا (شرکت سایپا) و خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص‌ کل بورس تهران بیشترین سقوط در 5 ماه اخیر را ثبت کرد. در حالی که روند شاخص در روزهای یکشنبه و دوشنبه صعودی بود، روز سه‌شنبه و پس از بخشنامه وزارت صمت مبنی بر اخذ عوارض پلکانی صادرات محصولات صنعتی و معدنی شاخص کل بورس بیش از 33 هزار واحد سقوط کرد و شاخص هم وزن بیش از 6 هزار واحد پائین آمد. 

فولاد، فملی، شستا، فارس، ومعادن، شبندر، شپدیس، شتران، وبملت، فخوز، خودرو، نوری، پارسان، وغدیر و کچاد بزرگان سرخ‌پوش بازار بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

همچنین دیروز برای دومین روز متوالی پول حقیقی از بازار سهام خارج شد و میزان آن نسبت به روز دوشنبه افزایش 500 درصدی داشت و به رقم هزار و 10 میلیارد تومان رسید که بیشترین میزان در 2 ماه اخیر است.  فولاد، شبندر، تجلی، شتران، ملت، فملی، شستا، وبملت، شبریز، ومعادن، فخوز و خبهمن بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در میان صنایع بورسی بیشترین خروج پول حقیقی به گروه‌های «فلزات اساسی»، «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «محصولات شیمیایی» و «استخراج کانه‌های فلزی» اختصاص داشت.

به نظر می‌رسد رشد ارزش صف‌های فروش و افزایش خروج پول حقیقی به بازار امروز سرایت کند و در معاملات امروز نیز ادامه یابد. خصوصا اینکه با وجود انتقادات فراوان کارشناسان اقتصادی و نامه اعتراض‌آمیز رئیس سازمان بورس به وزیر صمت، تا این لحظه بخشنامه اخذ عوارض پلکانی از صادرات بر جای خود باقی است.  

پیش بینی بورس